خیلی وقت‌ها ادارات و نهادها، با وجود مدیری همسو با دولت در چالش بی‌تدبیری غوطه‌ور است و عملکرد ضعیف و غیرقابل قبولی دارند.

در خراسان جنوبی، مدیران ما، اکثرا مدیرانی هستند که از بدنه دولت کریمه احمد نژاد با نگاه بسته  و بدون تخصص که گاها در مدیریت ها خود بخاطر تساهل و تسامح  در چهار سال قبل دولت ابقا  شده اند .  اینان حتی در زمینه‌ی کار تخصصی خود، مدرک هم‌نشان کار، ندارند چه رسد به تخصص کافی در آن زمینه. این مدیران بیشتر با توصیه یا فشار جریان‌های خاص، به عنوان معاون یا مدیر فلان و فلان ادارات کل استانی و شهرستانی ابقا شده‌اند. تجربه نشان داده است خیلی از این مدیران تاثیرگذار بر رفتار و بر خود مدیران ارشد اجرایی  بوده اند و سیاست‌های خود را در کمال خوش‌باوری به اجرا گذاشته‌اند به نحوی که متاسفانه، به عملکرد دولت در سیستم متبوعشان  لطمه وارد کرده‌اند تا منافع جناحی و حزبی خود را تامین کنند.

در مرحله دوم، این مدیران نیروهای دست‌نشانده خود را به ادارات تحمیل کرده‌اند. نیروهایی که برایشان پشتوانه‌ی کار و تاثیرگذاری در سیستم اداری شده‌اند. با بررسی دقیق می‌توان نتیجه گرفت که عده‌ی زیادی از این معاونین، مدیران و مسئولین در کوچکترین مورد وظایف خود، از  مدیریت خلاق عاجزند و صرفا به واسطه‌ی سیاست‌زدگی و فشار حاکم از جناح مخالف بر مصدر مدیریت تکیه زده‌اند. این جریان در مراتب مختلف مدیریتی از سطح معاونین اداری- مالی غیرتخصصی تا مدیران روابط عمومی و معاونین سایر بخش‌های مطروحه به چشم می‌خورد. به نحوی که در زمان انتخابات به عناوین مختلف نشان دادند که نه تنها از سیاست‌های دولت در این استان، تمکین نمی‌کنند که برعکس، سنگ مخالفین دولت را هم به سینه می‌زنند و گاه و بی‌گاه اطلاعات خصوصی و محرمانه‌ی سیستم را به مخالفین انتقال می‌دهند.

آقای استاندار و مدیران ارشد در حوزه‌های استانی!  این روزها شما با پشتوانه‌ی رای بالای مردم و نگاه تیزبین آنان، می‌توانید طرحی نو دراندازید و مدیران مخالف را از صدر مدیریت، کنار زده و جلوی قدرت‌نمایی و سنگ‌اندازی عده‌ای معلوم‌الحال را بگیرید. مردم، برای خلق حماسه‌ی خدمت، با شما هستند .

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله