معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه ها از اقدامات بخشی و جزیره ای در محرومیت زدایی خودداری کنند و اولویت ها را به صورت منسجم در دستور کار قرار دهند.

سید مجتبی علوی مقدم روز شنبه در نشست کارگروه ایجاد هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه های بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی گفت: محرومیت زدایی یکی از دغدغه های اصلی دولت و نظام است و اقدامات صورت گرفته در این زمینه باید در کارگروهی به صورت متمرکز برنامه ریزی شود.
وی اظهار داشت: تمامی دستگاه ها طبق وظایف، اقداماتی را در مناطق محروم انجام می دهند اما به صورت جزیره ای است و تنها دلیلی که در یک منطقه به برخی از مسایل خوب رسیدگی می شود و دیگر محرومیت ها کمتر مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد چون به موازی کاری ختم می شود.
رئیس کارگروه محرومیت زدایی و ساماندهی مناطق محروم استان خراسان جنوبی افزود: در اولین جلسه ای که درخصوص محرومیت زدایی در آینده نزدیک با حضور استاندار برگزار می شود تمامی مدیران دستگاه های اجرایی باید برنامه ای را با اولویت بندی اقدامات در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیرساختی به صورت کتبی یا شفاهی ارایه دهند تا مسیر محرومیت زدایی در استان روشن شود.
وی تصریح کرد: هرگونه موافقت که در حوزه محرومیت زدایی صورت می گیرد باید براساس موافقت کارگروه باشد زیرا صرفا با کار علمی انجام دادن نمی توان محرومیت زدایی را مهار کرد بلکه رهایی از این بخش در کنار علمی بودن نیازمند کار عملی، اجرایی و جهادی است.
علوی مقدم گفت: بررسی های علمی صرف فقط به تزیین طرح ها در کتابخانه های پشت سر مدیران می انجامد و اجرای طرح با تزیین آن به پوشه های زرین و نگهداشتن در کتابخانه ها دردی از محرومیت زدایی را دوا نمی کند.
وی ادامه داد: اگر طرح های تفصیلی شهری ۲۰ درصد اجرا نشده برگرفته از کاربردی نبودن طرح هاست و امروز هم اگر وضعیت ۱۱۶ روستای مورد طرح محرومیت زدایی به دانشگاه سپرده می شود باید توان اجرایی دانشگاه برای جمع آوری طرح مورد بررسی قرار گیرد.
معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بسیج سازندگی اطلاعات روستاهای محروم را در اختیار دستگاه ها قرار دهد و دستگاه ها براساس برنامه ریزی اعتباری در بخش های موردنیاز با بررسی تخصصی در نحوه عملکرد وارد شوند.
سید مجتبی علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ۲۱ آذر ماه جاری با حکم استاندار به عنوان رئیس کارگروه محرومیت زدایی و ساماندهی مناطق محروم استان منصوب شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله