معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بیرجند گفت: در سال ۹۶، شش نفر از مردم خراسان جنوبی، در اثر گازگرفتگی با گاز co جان خود را از دست داده‌اند.

علیرضا عباسی  با اشاره به اینکه با فرا رسیدن فصل سرما، نیاز به وسایل گرمایشی نیز افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: در سال ۹۶ و در اثر ۶۵ حادثه گاز گرفتگی در استان، شش نفر فوت شدند.

بیرجند؛ رکورد دار بیشترین حادثه گازگرفتگی

وی ادامه داد: در طی این حوادث، ۱۲۵ نفر با گاز co مسموم شدند که بیشترین تعداد حادثه در شهرستان بیرجند بوده است‌.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بیشتر اتفاقات در بهمن ماه سال گذشته بوده است، افزود: در ۹ مورد حادثه رخ داده در سال جاری نیز، ۱۴ نفر مسموم شده‌اند.

عباسی در خصوص نکات پیشگیرانه از مسمومیت با گاز، گفت: افراد باید توجه داشته باشند که قبل از راه اندازی بخاری، لوله H مانند بخاری و دودکش آن را چک کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از پک نیک، بخاری‌های بدون لوله و غیره خطر بسیاری در خصوص مسمومیت گاز را با خود به همراه دارند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بیرجند در خصوص نکات مهم در زمان مواجه با فرد مصدوم، گفت: تماس با اورژانس، آزاد کردن لباس‌های تنگ سر و گردن و باز کردن درب‌ها و پنجره‌ها مهم‌ترین اموری است که باید در این زمان انجام داد.

آمادگی ۷۰ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در خراسان جنوبی

عباسی بیان کرد: متوسط زمان رسیدن نیروهای اورژانس به محل‌های حادثه شهری ۵ دقیقه و در جاده‌ها ۹ دقیقه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: ۷۰ دستگاه آمبولانس اصلی و ۴۸ آمبولانس پشتیبان آماده خدمات رسانی به مصدومان و مجروحان حوادث هستند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله