نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: طرح هایی موفق است که دانش بنیان و تخصصی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی افزود: باید اولویت‌ها برای اجرای این طرح ‌ها به ویژه در زمینه تحقیق مشخص شود. 
وی با تاکید بر تعیین اولویت های منطقه ای اظهار داشت: خراسان جنوبی سرزمینی است که قابلیت ‌های مختلف از نظر طبیعت و استعدادهای نیروی انسانی دارد که نیاز است برای رفع فقر این قابلیت ها کشف و بهره برداری شود. 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: واژه جهاد که در قالب‌ های مختلف در قرآن و حدیث هم آمده به این معناست که شخص یا اشخاصی تمامی جهد و کوشش خود را با استفاده از همه امکانات برای رسیدن به هدفی مشخص به کار گیرند.
وی با بیان اینکه جهاد با انگیزه خدایی معنا پیدا می کند تصریح کرد: جهاد انفس به معنای دفع شر است و در جهاد با مال نیز فرد از امکانات مالی برای خدمت به انسان در راه رضای خداوند استفاده می کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: فعالیت های جهاد دانشگاهی به عنوان یک جهاد علمی اهمیت ویژه‌ ای دارد.
وی آسان شدن مشکلات را به وسیله علم یادآور شد و گفت: جهان هستی نیز پر از رمز و رازهای پنهان بوده که کشف آن نیازمند جهاد علمی با به کارگیری هدفی مقدس است.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: جهادگران جهاد دانشگاهی می ‌توانند از فرصت های بالقوه استان استفاده کرده و تحقیقات مفید، کارساز و موثر را به یادگار بگذارند.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با توجه به شرایط کنونی کشور، می ‌تواند برای امیدواری مردم در بخش تحقیقات معضلاتی از جمله بیکاری ها و سرخوردگی ها که گاهی حل آن از سوی دولت زمان بر است، فعالیت کند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله