سامانه جدید بارشی امروز و فردا سبب وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها در مناطق مختلف استان می شود.

کارشناس هواشناسی استان گفت: مطابق با الگوی نقشه ها وخروجی مدلهای پیش یابی هواشناسی،  با توجه به تقویت ناپایداری ها، برای امروز و فردا وزش بادشدید همراه با گرد و خاک سبب کاهش دیدافقی بویژه در نیمه شرقی و مناطق غربی استان  می شود.

آقای نخعی با بیان اینکه در این مدت بارشهای رگباری شدید همراه با رعدو برق سبب وقوع رواناب ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن برخی مسیل ها خواهد شد، افزود: در مناطق مستعد و کوهپایه ای برخورد صاعقه و احتمال بارش تگرگ می تواند سبب ایجاد و بروز خسارت دراغلب شهرستان های استان شود.

وی با بیان اینکه امروز بارشها برای جنوب شرق استان همچون شهرستانهای بیرجند، سربیشه، نهبندان ، خوسف و اسدیه پیش بینی می شود، گفت: فردا بارشها در نواحی شمال غربی استان قابل پیش بینی است و ناپایداریهای جوی تا صبح پنج شنبه در شمال شرق استان ادامه خواهد داشت.
کارشناس هواشناسی استان افزود: دمای هوا به طور میانگین امروز و فردا ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می یابد که در روز چهارشنبه کاهش دما محسوس خواهد بود.
آقای نخعی با بیان اینکه شب گذشته در نهبندان یک میلیمتر باران باریده است، گفت: هم اکنون بارش باران در سربیشه آغاز شده است.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین و طبس با حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان بود.

تغییرات دمایی مرکزاستان در این مدت بین ۱۶ و ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله