رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: بخش خصوصی و دولتی باید با یک تفکر راهبردی برنامه مشترکی را تدوین کنند تا بتوان تحریم هایی که بر خلاف اصول تجارت بین المللی تحمیل شده است را دور زد.

حسن احتشام روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی دیپلماسی اقتصادی و تجاری با فعالان اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: چالش هایی که امروز در فضای کسب و کار بین المللی داریم مسئولیت همه فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی را بیشتر می کند .
وی با تاکید بر لزوم هم اندیشی بین بخش خصوصی و دولتی ادامه داد: باید با این هم اندیشی بتوانیم در شرایط بحران اقتصاد را با توجه به تحریم های پیش رو هدایت کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به توانمندی های بخش خصوصی بیان کرد: در بحث واردات و صادرات نباید سد ایجاد کرد بلکه باید به فعالان اقتصادی بیشتر میدان داده شود.
وی یادآور شد: آموزه های ارزشمندی که حاصل سال ها تجربه در فضای کسب و کار است باید مغتنم شمرده شود و اگر فضای تعامل و همکاری به وجود آید در هم اندیشی تجاری می توان دیپلماسی تجاری هم برقرار کرد.
احتشام، فضای ایجاد شده بین بخش خصوصی و دولتی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: چنانچه فضای بیشتری برای فعالان اقتصادی باز شود نقاط ضعف نیز به خوبی خود را نشان می دهد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله