مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در زیباسازی فضای شهری و به خصوص ادارات می‌توان از گیاهان دارویی استفاده کرد.

محسن پویان، گفت در خراسان‌جنوبی مسئله کم آبی از مهم‌ترین مسائل بوده است.

وی با بیان اینکه استفاده از گیاهان دارویی، باعث چشم‌انداز زیبا با مصرف کم آب خواهد بود، افزود: می‌توان استفاده از گیاهان دو منظوره را مدنظر داشت و این گیاهان علاوه بر مناسب بودن برای کاربرد در فضای سبز استفاده دارویی نیز دارند.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به کشت گیاهان دارویی در فضای سبز جهاد دانشگاهی استان، تصریح کرد: هدف از اجرای این کار ایجاد یک الگوی کشتی بوده که این سیاست می‌تواند در پارک‌ها و فضای استان نیز به اجرا درآید.

پویان ادامه داد: چشم‌انداز مردم در اماکن شهری و اداری باید دلنواز و زیبا باشد و استفاده از گیاهان دارونیی فضای دلپذیری را به شهر خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی با نیاز آبی‌کم برای این منطقه خشک و کم‌باران اهمیت پیدا می‌کنند و باید مورد توجه قرار گیرند.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: گیاهانی مانند زرشک، عناب، خار مریم، کنگر فرنگی، همیشه بهار، رزماری و اسطوخودوس برای فضاهای شهری مناسب هستند.

پویان اظهار کرد: به طور طبیعی توجه به محصولات استراتژیک از اهداف جهاد دانشگاهی استان بوده بنابراین در این فضا از درختچه عناب، زرشک و زعفران استفاده شده است.

وی با بیان اینکه درختچه زرشک در فصول مختلف با رنگ‌های سبز و زرد و قرمز چشم‌انداز دلنوازی به وجود می‌آورد، یادآور شد: درخت عناب نیز از جمله ۱۰ درخت زیبایی بوده که به طور معمول در فضاهای مختلف سایر کشورها مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از درخت عناب در بیش ‌از ۳۰ تا ۴۰ مورد می‌توان استفاده دارویی به عمل آورد، افزود: گیاه زعفران نیز در فصل گل‌دهی زیباترین مناظر را به شهر می‌دهد.

پویان اظهار کرد: درختچه زرشک بیش ‌از ۸۰ مورد استفاده دارویی دارد و از ریشه، ساقه، پوست ساقه، برگ، گل و میوه آن می‌توان بهره‌برداری کرد.

وی یادآور شد: گیاهان به‌لیمو، رزماری، اسطوخودوس و خارمریم نیز در زمره گیاهان پرمصرف و با خواص دارویی فراوان و منحصر به فرد هستند که در محوطه جهاد دانشگاهی کشت شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله