رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: برنامه‌های اصلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به روز کردن دروس معارف دینی هم در بخش حوزه و هم در بخش اساتید و پیگیری آسیب‌های اجتماعی و ورود جدی تر با همکاری دیگر .دستگاه‌ها است

،حجت الاسلام مصطفی رستمی، امروز(۲۰ مهر)، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی به لحاظ تدین و سلامت مردم کمتر دچار آسیب اجتماعی شده که بخشی از آن به خاطر وجود علمای فرهیخته و بافت سنتی و دینی این استان است.

وی افزود: بهترین نماز جماعت در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و مجالس دینی دانشجویان در سطح کشور به عنوان مجامع نمونه دیده شده است. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور بیان کرد: این نهاد وابسته به مقام معظم رهبری وظیفه دارد ضمن تعمیق معارف دینی قشر دانشجو و اساتید در بخش‌های مختلف فعالیت کند. 

رستمی با بیان اینکه فضاهای دانشگاه متاثر از فضاهای سیاسی است، تصریح کرد: فضای دانشگاه باید فضای متعادلی باشد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۰ دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های کشور دایر است و به همین تعداد طلبه فاضل مکتب حوزه داریم و انتظاری که در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان است این است که از حضور آیت الله عبادی در بین دانشجویان اساتید استفاده شود. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به برنامه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاها، اظهار کرد: تعمیق معارف دینی، کمک به مجموعه دانشگاه‌ها برای تربیت نسلی متعهد، اندیشمند و عالم از جمله این برنامه‌ها است. 

رستمی افزود: برنامه‌های اصلی نهاد به روز کردن دروس معارف دینی هم در بخش حوزه و هم در بخش اساتید و پیگیری آسیب‌های اجتماعی و ورود جدی تر با همکاری دیگر دستگاه‌ها است. 

وی با بیان اینکه ازدواج دانشجویی به صورت جدی تر در نهاد رهبری پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه برخی جریان‌های روشنفکری و تفکرات غیراسلامی ممکن است در جامعه جولان دهند اما فضای دانشگاهی به نسبت سایر حوزه‌ها در عمل به مناسک دینی هرچند مطلوب نیست اما خوب است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله