صبح امروز دوشنبه (۲۶ آذر) بیست و چهارمین جلسه شورای مدیران سازمان با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان، رییس سازمان ، معاونین، مدیران ستادی و شهرستانی جهاد کشاورزی در سالن جلسات شهدای جهاد سازمان برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین سجادی در ابتدای جلسه با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بالقوه کارشناسان جهاد کشاورزی گفت: در کشاورزی امروزی لازم است که از تکنولوژی های نوین کشاورزی بهره برداری شود و در غیر این صورت با توجه به خشکسالی های چندین ساله، حرکت مثبتی انجام نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی افزود: برای استفاده ازکشاورزی نوین می بایست ارتباط موثری با دانشگاه های مرتبط با حوزه کشاورزی برقرار نمود و از ظرفیت های استادان خبره در کنار تجربه و دانش کارشناسان کشاورزی و حتی خود بهره برداران کشاورزی استفاده نمود.

غلامرضا قوسی با اشاره به لزوم نظم و انضباط کاری و اداری همه معاونین و مدیران سازمان، عنوان کرد: باید نوع نگاه، نوع کار، نوع فکر وایده خود را برای کمک به جامعه هدف بروزرسانی کنیم چرا که هر چه در راستای هدفمان که همان کمک به بهره برداران کشاورزی است، وقت بگذاریم باز هم زمان کم می آوریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تشریح کرد: با توجه به منشور اخلاقی وزارت جهاد کشاورزی که وجدان کاری بسیار پررنگ می باشد، معاونین و مدیران سازمان هم می بایست شرایط سخت کاری را مدیریت کنند و امور را تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

وی با تبیین دیدگاه و فرمایشات مقام عالی وزارت در چند حوزه، بیان کرد: با تاکید وزیر محترم و برای سرعت بخشیدن به امور متقاضیان یا بهره برداران، نظام مهندسی و نظام صنفی و همچنین مدیران شهرستانی می بایست روند صدور مجوز  را برای متقاضیان تسهیل نمایند.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات مختص توسعه مناطق روستایی و عشایری از سوی دولت عنوان داشت: اعتبارات خوبی برای توسعه مناطق روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است که در اختیار دهیاران و بخشداران قرار می گیرد و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها باید خود را موظف به ارائه طرح بدانند که بتوانند از این تسهیلات برای روستاها استفاده نمایند.

غلامرضا قوسی با بیان اینکه اکنون زمان استفاده از اراضی شیب دار و ظرفیت گیاهان دارویی است، گفت: در این خصوص تسهیلاتی دیده شده است که باید از این تسهیلات به نحو مطلوب استفاده کرد که معاونت تولیدات گیاهی به جد پیگیر این موضوع باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به ذخیره سازی مناسب نهاده ها اشاره کرد و افزود: از ظرفیت تشکل های کشاورزی استان در تامین و ذخیره سازی نهاده های کشاورزی باید به نحو مطلوب استفاده گردد که در زمان نیاز به دست بهره برداران برسد.

وی با بیان اینکه ما در استان خراسان جنوبی پتانسیل مناسب دامپروری داریم، تشریح کرد: در استان از ظرفیت های خوب دامپروری نظیر شتر شیری، نژادهای اصلاح شده دام و… بهره مند هستیم که قطعا باید از این پتانسیل چه در راستای پرورش و چه فرآوری دام به خوبی استفاده نماییم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پایان با اشاره به سفر اخیر وزیر محترم به استان تاکید کرد: سفر مقام عالی وزارت به استان و بازدید از ظرفیت های کشاورزی خراسان جنوبی، سرشار از خیر و برکت بود که مصوبات مناسبی را در پی داشت و ما همچنان پیگیر این مصوبات هستیم. تا کنون هم چندین مصوبه پیگیری و نتایج خوبی گرفته شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله