معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فروش یک میلیارد و ۲۰۵ میلیون و ۷۸۰ هزار ریالی سینماهای استان در سه ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: پرفروش ترین فیلم تابستان امسال، «هزار پا» با ۷۲۰ میلیون ریال گزارش شده است.

سید علی زمزم امروز (۱۴ مهر٩٧) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی بیان داشت:در سال گذشته با امضاء تفاهم نامه با انجمن سینمای جوان استان، برنامه های متعددی از جمله برگزاری دوره های آموزشی تولید فیلم کوتاه و بلند، حمایت از ایجاد زیرساخت های مناسب سینمایی، حمایت از ایجاد سینما سیار و … در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره‌ منطقه‌ای فیلم و عکس تلفن همراه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با همکاری انجمن سینمای جوان دفتر بیرجند افزود: این جشنواره با هدف کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی با موضوع طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، فقر، حاشیه نشینی، خشونت، بزه و همچنین نقش نماز در کاهش آسیب‌ها برگزار می‌شود.

به گفته وی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، شرکت در این جشنواره هیچ محدودیت سنی نداشته و تمامی کاربران تلفن همراه می‌توانند در این‌ جشنواره شرکت کنند.

زمزم افزود: اختتامیه اولین جشنواره‌ منطقه‌ای فیلم و عکس تلفن همراه همزمان با اول آذرماه با تجلیل از نفرات برتر در دو بخش عکس و فیلم برگزار می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: اکران فیلم های منتخب جشنواره فجر در بهمن ماه امسال همزمان با تهران در استان انجام شود.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری هشتمین سوگواره عکس عاشورایی به میزبانی طبس خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره همزمان با دوم آبان با موضوعات سبک زندگی حسینی، جنبه های معنوی واقعه عاشورا، آیین های عزاداری و فرهنگ های بومی در هر منطقه، کودکان و خردسالان عاشورا، نذورات، اشک‌ها و خواهش‌ها، همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، پیاده روی اربعین (از نجف تا کربلا)، تعمیق بخشی نگاه مردم به محرم، شناساندن حادثه عاشورا و پیام آن به مردم آزاده جهان، معرفی آداب و رسوم و آیین های سنتی در برگزاری عزاداری در اقصی نقاط کشور و حفظ و ثبت آیین های سنتی برای انتقال به نسل های آینده، تجلی نمادها و نشانه ها برگزار می شود.

وی اظهار داشت: تلاش می کنیم نمایندگی انجمن سینمای جوان شهرستان های قاین و فردوس تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

زمزم از فروش یک میلیارد و ۲۰۵ میلیون و ۷۸۰ هزار ریالی سینماهای استان در سه ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: پرفروش ترین فیلم تابستان امسال، «هزار پا» با ۷۲۰ میلیون ریال گزارش شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله