نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خبرهای خوشی از عملکرد آستان قدس رضوی گزارش شده است که باید این اقدامات، اهداف و فرهنگ رضوی در جامعه توسعه یابد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از مسئولان کانون های خادم یاری استان افزود: بر اساس گزارش ها برنامه های خوبی در آینده برای توسعه اهداف رضوی در استان پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: شیوه و روش زندگی همه ائمه اطهار(ع) و زندگی امام رضا(ع) وظیفه همه ما را مشخص می کند، زندگی آن حضرت مبارک و ذو ابعادی بود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: مقام توحید خالص براساس حدیث سلسه الذهب موضع امام رضا(ع) چه در حیات و چه بعد از شهادت آن حضرت است، وقتی می خواهیم کار انجام دهیم باید توحید خالص داشته باشیم.
وی گفت: توحید خالص زمانی تحقق پیدا می کند که شرایط آن باشد و شرایط تحقق توحید خالص، موضع سیاسی است، زمانی که مامون مقدمات سفر را برای تحت نظر قرار دادن امام رضا(ع) فراهم کرد به خاطر موضع سیاسی آن حضرت بود.
امام جمعه بیرجند ادامه داد: مامون به خاطر طاعت و عبادت و نماز و روزه که کاری به امام رضا(ع) نداشت بلکه با خاطر موضع سیاسی آن حضرت بود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: دین به عنوان توحید خالص، خودش سیاست دارد و سیاست این است که جریان توحیدی در یک ریل توحیدی صالح جاری شود چرا که اگر وارد جریان شرک آمیز و خود پرستانه شود، چیزی نصیب مردم نمی شود.
وی گفت: شیعه به عنوان پیروان راستین باید موضع امام چه در دوران گذشته و چه در عصر حاضر را عملی کنند، شیعه امام رضا(ع) باید آگاه، بصیر، پاسخگو و مسط به مبانی باشد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: زمانی که مامون، امام رضا (ع) را خواست و به دنبال این بود که مواضعی را به آن حضرت تحمیل کند، موضع گیری امام در مقابل او صریح بود و مامون پس از آنکه امام رضا(ع) مواضع مامون را با شروطی نپذیرفتند در آخر نقشه شهادت آن حضرت را کشید.
وی تصریح کرد: موضع امام رضا (ع) یک موضع مردمی و الهی است که باید سرلوحه پیروان و شیعیان آن حضرت قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت بسیار وسیعی در آستان قدس رضوی وجود دارد و ظرفیت خوبی از نظر ایمانی در مردم وجود دارد، عنوان کرد: در شرایطی که توسط دشمنان و یا دوست نادان تر از دشمن در کشور به وجود آمده است، امروز وقت کار جهادی، دلجویی از مردم و کمک به محرومان است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: تولیت آستان قدس رضوی با حسن عمل و ابتکار و حسن انتخاب خدمات بی شائبه ای در کشور انجام می دهد ولی هنوز اول کار است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله