درد دل سرمایه گذر بخش معدن

 

?سرمایه‌ها و سرمایه گذارانی که با سرعتی

عجیب از استان فرار می‌کنند. و کسی نمی‌پرسد ?این سرمایه‌ها چرا می‌روند؟

?کجا می‌روند؟

?چه‌کار کنیم که بمانند؟

?برخی مدیران و کارشناسان استانی ادعا دارند که مدیرانی کارآمد و جهادی هستند!

#وعده_های_سرخرمن و #اقدامات_نمایشی ، باعث فرار سرمایه گذاران می شود.

برچسب هایی به سرمایه گذاران واقعی می زنند که استناد قانونی برای اثبات این ادعا ندارند؟

?باید بر اساس واقعیت ها با یکدیگر صحبت کنیم تا به جای پهن کردن# فرش_قرمز که به#شعار تبدیل شده است .

?فرشی از #درد دلهای یک سرمایه گذار و  سرمایه گذاران برای استاندارخراسان جنوبی پهن کنیم.

◾️ادعای من سرمایه گذار این است که  واقعیت در عمل چیز دیگری است.

سرمایه‌گذار بخش #معدن برای دریافت یک مجوز در این استان از دست مبارک #مدیران ،و #کارشناسان  یا ماه‌ها باید در ادارات از این اتاق به آن اتاق  و یا از این اداره به آن اداره بروند و یا در دالانهای تو در تو و پیچیده قانون درگیر تفسیرهای گوناگون و سلیقه ای برخی مدیران باشند.

❌سرمایه گذاران بخش خصوصی  به مثابه قلب تپنده اقتصاد هر سرزمینی هستند و #بی‌مهری به آنان یعنی بی‌مهری به #اشتغال، بی‌مهری به رشد و توسعه و بی‌مهری به آینده و اقتصاد کشور. توجه به سرمایه گذار هم نباید فقط در حد شعار باشد.

?اینکه #بارها و #بارها در دیدارها ، جلسات مختلف  و #همایشهای رنگارنگ بگوییم #استان ما دارای #پتانسیل‌ و ظرفیت‌های ویژه‌ای همچون #معدن  است حرف‌هایی زیبا و امیدوار کننده به نظر می رسند . ولی #مشکلات سرمایه گذارن استان به تنهایی و با #کلام_زیبا حل نمی شود.

?پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران نیز از جمله وعده ها و همان سخنان زیبا بود که  مسئولین خراسان جنوبی بارها ،قول آن را به سرمایه گذاران داده اند !

❌اما سرمایه گذاران #فرش_قرمز #نمیخواهند .

?یک #قالی_معمولی هم کفایت می‌کند. آنها فرشی می‌خواهند که همیشه زیر پایشان پهن باشد نه فرش قرمزی که فقط برای خوش آمدگویی پهن شود و بعد از #زیر_پایشان بکشند .

 

?درب ورود سرمایه گذاران به این استان را #قفل می کنند؟!

‌▫️متاسفانه #توانمندی برخی از #دستگاه‌ها و #مدیران بخصوص #کارشناسان خراسان جنوبی این است که از سرمایه‌گذاری جلوگیری کرده و نگذارند ، مردم #نان سر #سفره ببرند .

 

?دلم می سوزد و با چنین شرایطی در استان خراسان جنوبی کار می‌کنم.

?آقایانی که مانع حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران در استان می‌شوند آیا #عذاب_وجدان نمی‌گیرند؟ کسانی که به دلایل مختلف در استان مانع حضور سرمایه‌گذار می شوند .

?در واقع فرش قرمز آقای استاندار را پهن نشده ،جمع می کنند و به قیمت #پایمال شدن حقوق مردم و #بیکار ماندن جوانان، درب ورود سرمایه گذاران به این استان را قفل می کنند؟!

?مشکل بیکاری جوانان با شعار و سخنرانی رفع نمی شود.

مشکل بیکاری جوانان با شعار و سخنرانی رفع نمی شود،  همه می دانیم اشتغالزایی یکی از اقداماتی است که  نیازمند تعریف مقدمات و سازوکار مناسب می باشد و بهبود فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذار نیازی به برگزاری جلسات،همایشها،کنفرانسها و … ندارد .

?بهترین تبلیغ #اقدام و #عمل است

#وعده های_سرخرمن برخی #مسئولین دستگاه ها و #اقدامات_نمایشی بجای عمل ، باعث فرار سرمایه گذاران می شود، اولین کار برای سامان دادن به فضای کسب و کار و حمایت از سرمایه گذاران ، تلاش برای رفع #بوروکراسی بسیار خطرناک ادارات دولتی است .

❌برخی #مدیران ادعا دارند که مدیرانی #کارآمد و #جهادی هستند.

#مدیری که نتواند سرمایه گذاران  بخش خصوصی را به راحتی از سد بوروکراسی اداری عبور دهد نمی تواند مدعی باشد که تسهیلگر کارآفرینی و اشتغالزایی است⁉️⁉️

?بهترین تبلیغ اقدام و عمل است و اگر قبل از اقدام و عمل شعار داده شود به بی اعتمادی سرمایه گذار و تضعیف سرمایه های اجتماعی منجر می شود و طبعا باید از سخنرانی و شعار صرف نظر کنیم.

❇️اکنون من و سایر سرمایه گذاران خراسان جنوبی توقع داریم تا از سوی مسئولان پاسخی قانع‌کننده به افکار عمومی داده شود چرا که عدم پاسخگویی و ارائه جوابی قانع کننده باعث فرار سرمایه گذاران و ناامیدی مردم عزیز در این شرایط سخت اقتصادی می شود.

با احترام

سرمایه گذار بخش معدن

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله