رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با دستور وزیر بهداشت، عملیات ساخت مرکز ترومای استان از دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

 دکتر کاظم قائمی،  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تحولات اخیر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند غیر قابل مقایسه با سال‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه چهار میلیارد تومان تجهیزات به بیمارستان فردوس تزریق شده است، افزود: سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی دستاوردهایی را در حوزه پزشکی استان به ارمغان آورد.

ارتقا رشته‌های پزشکی خراسان جنوبی

وی ادامه داد: در این سفر وزیر بهداشت دستوری در خصوص استقرار فلوشیپ نازایی به خراسان جنوبی تا آبان ماه و آذر ماه سال جاری را داده‌اند که این امر بسیار ارزشمند است.

وی افزود: همچنین وزیر بهداشت پذیرفتند که دو نفر سهمیه از متخصصان بومی جوان استان برای تحصیلات وارد دانشگاه شوند و بعد به استان برگردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: همچنین قول مساعد وزیر بهداشت در خصوص پذیرش در رشته کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت و اخذ مجوز در رشته‌های تخصصی چشم پزشکی، پوست و پاتولوژی گرفته شد.

قائمی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت در خصوص پذیرش رشته کتابداری در شاخصه پزشکی در استان دستور لازم را داده‌اند، افزود: تزریق یک نفر فوق تخصص نفرولوژی نیز به استان از دیگر دستاوردهای این سفر بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه علم پزشکی بیرجند در سال ۹۴ موافقت اصولی دانشکده داروسازی را اخذ کرده‌ و در حال حاضر برای گرفتن حداقل ۲۰ نفر دانشجو دستور لازم داده شده است.

قائمی ادامه داد: وزیر بهداشت با پذیرش دانشجو در رشته‌های فیزیولوژی، باکتری‌شناسی و نانوتکنولوژی در استان موافقت کردند و امیدواریم این رشته‌ها در سال آینده به دفترچه آزمون سراسری اضافه شود.

تاسیس مرکز تروما در خراسان جنوبی 

وی بیان کرد: با وجود وضعیت جاده‌های استان احداث یک مرکز تروما برای خراسان جنوبی ضروری است، اظهار کرد: عملیات ساخت مرکز ترومای استان از دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه کلینیک بیمارستان امام رضا(ع) به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهد بود، اظهار کرد: راه اندازی اورژانسی مدرن در شهرستان نهبندان ضروری است.

اتمام عملیات ساخت بیمارستان نهبندان تا پنج ماه آینده

قائمی ادامه داد: امیدواریم عملیات ساخت اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان طی پنج ماه آینده به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهرستان خوسف تا پایان سال ۹۸ و یا سه ماهه اول سال ۹۹ به بهره‌ برداری خواهد رسید، تصریح کرد: بیمارستان دوم شهرستان قاین ردیف بودجه مستقل گرفته است و تنها مشکل آن تعیین مکان احداث این بیمارستان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: درست است که بعضی شهرستان‌های استان از نظر پزشکی با کمبودهایی مواجه هستند اما نباید خدمات حیرت آوری که در طی چند ماه گذشته در این حوزه‌ها برای مردم انجام شده نادیده گرفته شود.

قائمی به طرح نوآوران سلامت اشاره کرد و یادآور شد: جهادگران در این طرح در روستای رقه شهرستان بشرویه به مدت ۷۵ تا ۹۰ روز مستقر شده و خدمات پزشکی و دندانپزشکی را به صورت رایگان انجام خواهند داد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله