عملیات اجرایی بیمارستان دوم شهرستان قاینات همزمان با شمین روز دهه فجر با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی این بیمارستان گفت: از اهداف طرح تحول سلامت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان و کمک به توسعه بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.
قاسم جان بابایی ادامه داد: در اجرای این طرح مردم ضمن دریافت خدمات مناسب، هزینه کمتری پرداخت می کنند.
وی افزود: شهرستان قاینات که در منطقه ای محروم و مرزی واقع شده با توجه به موقعیت و پتانسیلی که دارد می تواند به قطب درمان در خراسان جنوبی تبدیل شده تا زمینه اعزام بیماران به استان های مجاور و یا مرکز استان کمتر شود.
وی با اشاره به لزوم ارتقای بخش تصویربرداری بیمارستان شهدای قاین اظهار داشت: یکی از شهرستان هایی که راه اندازی دستگاه MRI برای آن در نظر گرفته شده، شهرستان قاینات است که در لیست خرید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد و امیدواریم بزودی این خواسته بحق مردم جامه عمل پوشانده شود.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از دیگر نیازهای بیمارستان شهدا قاین دستگاه دیالیز است که در چند ماه آینده مشکل کمبود دستگاه دیالیز رفع خواهد شد.
وی در خصوص شرایط ماندگاری و اقامت پزشکان نیز افزود: پیگیر این موضوع نیز هستیم که به زودی محقق و شرایط برای ماندگاری پزشکان فراهم خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه هم در این آیین گفت: یکی از آرزوهای دیرینه مردم قاینات بیمارستان دوم است که راه پر فراز و نشیبی را طی کرده و خوشبختانه امروز به نتیجه رسید.
فرهاد فلاحتی در ادامه از معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست با توجه به ظرفیت هایی که در شهرستان قاینات وجود دارد بیمارستان جدید از ۹۶ تخت به ۱۲۰ تخت ارتقا یابد و مشاورین هم طرح را بر اساس این تعداد تخت داشته باشند.
وی یادآور شد: در صورت موافقت با این طرح و ارائه امکانات و تجهیزات ازسوی دولت، از اعتبارات در اختیار نماینده، معادل اعتبارات دولتی در سال آتی به بخش بهداشت و درمان شهرستان تخصیص داده خواهد شد.
فلاحتی بیان کرد: خرید MRI از دستورات وزیر سابق بهداشت و درمان در توسعه درمان شهرستان قاینات است که تاکنون محقق نشده و خواستار همکاری وزارت بهداشت برای راه اندازی این بخش ِدر بیمارستان شهدای قاین در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم.
ماندگاری و مقیمی پزشکان متخصص از دیگر موضوعاتی بود که نماینده شهرستان های قاینات وزیرکوه از معاون وزیر بهداشت خواست تا پیگیری های لازم دراین زمینه انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این آیین با بیان اینکه ۲۹ پزشک متخصص در ۲۰ رشته تخصصی در قاینات مشغول به فعالیت هستند گفت: هنوز هم کمبود نیروی متخصص در این شهرستان داریم.
دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: بیمارستان ۹۶ تختخوابی قاین مجوز گرفته و درخواست هایی هم از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مسئولان و نماینده شهرستان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته ایم تا تعداد تخت ها به ۱۲۰ تخت افزایش یابد.
وی ضمن قدردانی از همکاری وزارت بهداشت و درمان گفت: نماینده شهرستان قاینات وزیرکوه نیز بیش از ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات در اختیار را به این طرح اختصاص داده اند که تاکنون
۷۲ میلیارد ریال محقق شده است.
بیمارستان دوم قاینات با ۱۲۰ تخت در کنار مرکز آموزشی درمانی شهدای قاین با مساحت ۱۱ هزار مترمربع ساخته می شود و اعتبار محقق شده امسال ۷۲ میلیارد ریال بوده و در صورت تحقق اعتبارات سال های آینده در مدت سه سال ساخته خواهد شد.
شهرستان قاینات با جمعیت ۱۱۶ هزار و ۱۸۱ نفر و دارای سه بخش، پنج شهر و ۸ دهستان در شمال استان خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۰۰ کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله