مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی از عدم پرداخت مطالبات میلیونی برخی ادارات و سازمان‌ها در استان به رسانه‌های محلی و کشوری انتقاد کرد.

 سمانه سالاری بیان اینکه مدیران و خبرنگاران رسانه‌های استان همواره با دستگاه‌های اجرایی تعامل داشته‌اند، اظهار کرد: متأسفانه برخی سازمان‌ها، ادارات و شرکت ‌های   دولتی مطالبات آنان را از دو سال گذشته پرداخت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها بارها و طی مکاتبات مکرر و تماس‌های تلفنی و مراجعات حضوری پیگیر مطالبات خود بوده و هستند، گفت: هیچ گونه پاسخگویی درستی از سوی مدیران این دستگاه‌ها و متولیان امر به رسانه‌ها داده نمی‌شود و اظهار می‌دارند بودجه‌ای برای پرداخت هزینه‌ها آگهی‌های مزایده و مناقصه خود نداریم و یا اینکه باید توسط پیمانکاران پرداخت شود که تاکنون پیمانکار مزبور مشخص نشده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بارها استاندار خراسان جنوبی بر حمایت از رسانه‌های استان تاکید کرده‌اند، تصریح کرد: برخی از مدیران تنها چیزی که برای آنان مهم نیست رسانه‌ها هستند و مطالبات آنان را در ردیف آخر پرداخت‌ها خود قرار می‌دهند.

سالاری با بیان اینکه لیست ادارات بدهکار به مطبوعات به زودی تهیه و به استانداری خراسان جنوبی اعلام و رسانه‌ای خواهد شد، اظهار کرد: برخی مدیران یا از روی تسویه حساب سیاسی و یا عدم توجه به مطبوعات تاکنون مطالبات رسانه‌ها و مطبوعات کشوری و محلی را پرداخت نکرده‌اند.

وی همچنین از برخی سازمان‌ها، ادارات وشرکت   های   دولتی که آگهی‌ها خود را به رسانه‌های خارج استان که هیچ دفتر و یا نماینده‌ای در استان ندارند، سفارش می‌دهند انتقاد کرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی بیان کرد: به رغم اعلام به همه سازمان‌ها مبنی بر سفارش آگهی از طریق سامانه جامع رسانه‌ها در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی همچنان خلاف این موضوع عمل می‌کنند   و آگهی   های   خود را در رسانه‌ها خارج استان سفارش می‌دهند.

سالاری یادآور شد: عدم پرداخت مطالبات از سوی سازمان‌ها، دفاتر نمایندگی و سرپرستی مطبوعات کشوری را در آستانه تعطیلی و مطبوعات محلی را با مشکلات متعدد روبرو ساخته که انتظار می‌رود ضمن بررسی این مهم نسبت به پرداخت مطالبات در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله