پرفسور قائمی رئیس سازمان نظام پزشکی استان در دیدار ریاست بیمه سلامت ایران گفت: چرا نیروی های غیربومی و بومی مستعد در استان نمی مانند؟

وی نبود بیمارستان خصوصی را یکی  از مهمترین علت های عدم ماندگاری پزشکان در استان دانست و خاطرنشان کرد: رعایت قوانین سخت گیرانه در استان یکی دیگر از مهمترین علت های عدم ماندگاری پزشکان در استان است و هر موقع که زیباسازی های در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه کار کردیم باید به دستگاه های نظارتی و بازرسی جواب می دادیم . وی طرز فکر خشک برخی از مدیران جلو پیشرفت استان را می گیرد تاکید کرد: خراسان جنوبی برای پیشرفت نیاز به دید باز و خارج از استانی دارد.

 

ئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی خراسان جنوبی، عدم وجود بخش خصوصی را یکی از دلایل دانست و افزود: جای خالی دکتر هاشمی وزیر سابق بهداشت در سیستم درمان احساس می‌شود و دکتر هاشمی حمایت زیادی در تاسیس بیمارستان بخش خصوصی در استان داشتند.
قائمی ابراز امیدواری کرد: به زودی بیمارستان بخش خصوصی در شأن و شایسته مردم در استان فعال شود و خدمات مناسبی به مردم ارائه دهد.
وی ادامه داد: قانون‌مداری بیش از حد در استان خراسان جنوبی وجود دارد و قوانین به مراتب سخت تر از دیگر استان‌ها در خراسان جنوبی است.
رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: متاسفانه هر کار زیبایی که انجام می‌دهیم باید در جای دیگر جواب بدهیم که این یک درد است و باید طرز فکرها را اصلاح کنیم.
قائمی اظهار کرد: اگر این طرز فکرها اصلاح نشود در آینده با سیر سقوطی مواجه می‌شویم و این زنگ خطر برای استان است البته این موضوع ارتباطی به خشکسالی ندارد بلکه ارتباط به خوش فکری و خوش مغزی مردم دارد که در این شهر حکومت می‌کنند و نمی‌گذارند برخی با صداقت انجام وظیفه کنند.
وی با بیان اینکه هر قانونی در کشور ابتدا باید در خراسان جنوبی باشد که این در شأن مردم و پزشکان مخلص استان نیست افزود: این طرز فکرها از استان دیگری وارد خراسان جنوبی و شهر بیرجند می‌شود و جلوی پیشرفت شهر را می‌گیرد لذا باید کسانی بیایند که دید باز داشته باشند و برای مردم کار کنند و رضایت مردم را وظیفه و هدف خود بدانند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله