طرح جامع یارانه خرید کتاب با عنوان “طرح تابستانه کتاب” همزمان با سراسر کشور در ١٢ کتابفروشی خراسان جنوبی با شعار “کتاب، همنشین دلنشین” آغاز شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز سه شنبه ٢۵ تیرماه سالجاری در بازدید از دو کتاب فروشی عضو این طرح گفت: در راستای حمایت از صنعت نشر و نظارت بر آن و در راستای شعار سال ۱۳۹۸ مبتنی بر رونق تولید، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور به خریداران کتاب پرداخت می کند.

وی تصریح کرد:طرح جامع یارانه خرید کتاب با عنوان طرح”طرح تابستانه کتاب” باشعار “کتاب، همنشین دلنشین” از ۲۵ تیرماه در سراسر کشور آغاز شده و تا سه مرداد ماه سالجاری ادامه دارد.

ناصر نبی زاده یاد آور شد:پس از مهلت مقرر ١١ کتابفروشی در مرکز استان و یک کتابفروشی در شهرستان فردوس در این طرح ثبت نام کرده اند که از امروز می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:سقف مجاز خرید برای هر خریدار در این طرح حداکثر یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است و خریداران می توانند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتابهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی بیان داشت:میزان یارانه خرید برای کتاب های تالیفی ۲۵ درصد و کتابهای ترجمه شده ۱۵ درصد است که این یارانه مربوط به کتب چاپ شده است و سایر کالاهای فرهنگی را شامل نمی شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله