نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: هیچ عبادتی بالاتر از حل مشکل مردم نیست لذا در انواع شغل ها به جای سقف ساعت کاری باید حل مساله و مشکل مردم مهم باشد

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار جمعی از روسای کلانتری های خراسان جنوبی اظهار داشت: انجام امور با نیت خدامحوری از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر افراد در هر شغل بتوانند زمان انجام کار را با ساعت آن تنظیم کنند که بهتر است و گرنه به جای فکر کردن به سقف ساعت کاری باید به دنبال حل مشکل مردم باشند. 
وی با بیان اینکه چشم فقط ظاهر امور را می بیند افزود: دیدن از طریق چشم جزو مشترکان انسان و حیوان است. 
امام جمعه بیرجند وجه تمایز انسان و حیوان را چشم باطن بین دانست و گفت: وقتی انسان به علم و تقوا مجهز شود می تواند حقایق علوم را ببیند. 
وی بهلول را یکی از نمونه های انسان های بصیر معرفی کرد و گفت: این شخص با وجود اینکه در زمان خودش مردم او را یک دیوانه فرض می کردند، اما در واقع او یک عاقل دیوانه نما بود که بسیاری از ظرافت های باطنی امور را درک می کرد. 
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: بهلول به خاطر حفظ دینش مجبور بود تمام عمر به شکلی بین مردم زندگی کند که از او حکایت های فکاهی بسازند. 
وی یادآور شد: بصیرت این است که حاشیه ها بر اصل مقدم شمرده نشود لذا این موضوع می تواند در مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نمود داشته باشد. 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صداقت، ایمان و خدمتگزاری را از اصول مهم یک شغل عنوان کرد و گفت: هر کاری که از نظر کارشناسی وظیفه شخص شناخته شود، عبادت است. 
وی خطاب به روسای کلانتری ها اظهار داشت: شغل شما از جنبه خدمت به خلق خدا مهم است و به نوعی عبادت محسوب می شود. 
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه بصیرت این است که انسان حقیقت دین را ببیند گفت: خدمت بدون منت به مردم، دوستی و گره گشایی از کار آنها در انجام وظایف فراموش نشود. 
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری دوره های متعدد بصیرت افزایی برای کارکنان نیروی انتظامی گفت: برخی دوره ها در قم و با حضور فضلای حوزه و دانشگاه برگزار می شود.
سرهنگ محمود پارسافر هدف اصلی این دوره ها را بصیرت جویی کارکنان عنوان کرد و افزود: برای خدمت به مردم و اجرای بهتر کار، تربیت دینی مهم است. 
وی بیان کرد: کارکنان لایه های پایین نیز به همراه خانواده ها برای شرکت در دوره های بصیرت افزایی به شهر مشهد مقدس اعزام می شوند. 
دوره بصیرت فرماندهان کلانتری ها و پاسگاه های خراسان جنوبی روز گذشته (شنبه) در سالن پردیس انتظامی استان آغاز شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله