سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی نهبندان در سال جاری با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دستور کار تقویت بنیان های فرهنگی در محل سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد.

٢۴ آبان ماه سالجاری در ابتدای این جلسه حجه الاسلام خزاعی امام جمعه شهرستان نهبندان حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این جلسه یک فرصت برشمرد و جلسات شورای فرهنگ عمومی را از مهم ترین جلسات شهرستان برشمرد و یادآور شد: اگر فرهنگ عمومی نباشد دشمن می تواند اهداف خود را در جامعه پیاده کند و دشمن در پی این است که فرهنگ عمومی مردم را تغییر و هویت اصلی فرهنگی را در بین مردم و جامعه از بین ببرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه به سخنان و هشدار های مقام معظم رهبری در بحث تهاجمات فرهنگی دشمنان به جامعه اشاره و تاکیدکرد: فرهنگ عمومی یک ظرفیت مهم در اختیار ماست و باید به نحو شایسته ازآن استفاده کنیم.

در ادامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تقدیر از تعامل و همفکری اعضاء شورای فرهنگ عمومی شهرستان وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی را سیاست گذاری،هدایت و نظارت فرهنگ عمومی بر شمرد و بیان داشت:شورای فرهنگ عمومی با آن بخش از فرهنگ عامه مردم بر اساس قانون سر و کار دارد چرا که این شورا ناظر بر رفتار عمومی مردم است و چون نمی تواند یک نسخه واحد برای مشکلات موجود در مناطق را داشته باشد، لذا شورا باید در هر منطقه بر اساس اولویت ها و ویژگی های خاص همان منطقه شکل بگیرد.

ناصر نبی زاده خاطرنشان کرد:در صورتی که موضوعی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح و پس از تصویب به ادارات ابلاغ شود، برابر قوانین لازم الاجراست به همین دلیل مصوبات این شورا باید با حساسیت ویژه و با احتیاط وضع شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از حمایت این اداره کل در برگزاری شورا های علمی و مشورتی خبر داد و یادآور شد :تمام شوراهای فرهنگ عمومی باید دارای شورای علمی و مشورتی باشند چرا با بارش فکری توسط صاحب نظران و صاحبان اندیشه موضوع و مشکلات استان و شهرستان بهتر رفع می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین در پایان بر برگزاری جشن بهار مهربانی همزمان با ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) در سراسر استان تاکید کرد و بیان داشت: بهره‌گیری از مناسبت‌های دینی برای ترویج شادی در جامعه، توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، تحکیم وحدت میان جامعه با مشارکت اقشار و گروه‌های مردمی از جمله هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان حوزه فرهنگ از اهداف این جشن‌ سراسری است.

در این جلسه همچنین ماشاء اله کریمان خراسانی فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: شورای فرهنگ عمومی با رویکرد فرهنگی در شهرستان خوب درخشیده و توانسته است با همکاری اعضاء قدم های خوب و موثری در جهت توسعه فرهنگ شهرستان بردارد.

در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریک از اعضاء به بیان دیدگاهها و نظرات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله