ششمین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پیرامون برنامه های سال ٩٧ و دستور العمل اجرایی برای انجام فعالیت های سالانه نماز در حوزه کاری این اداره کل و ارائه کارهای پیشنهادی برگزار شد.

ششمین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ١۴ اسفند ماه سالجاری با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی استان،معاونین و به همراه کارشناسان این اداره کل تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان پرداختن به نماز در ادارات و اقامه آن در اول وقت را امری ضروری دانست و بیان داشت:خوشبختانه این اداره کل سعی نموده تا با همراهی ائمه جماعات و تجهیز نمازخانه ها ی ادارات زمینه را برای اقامه نماز اول وقت فراهم نماید.

ناصر نبی زاده اهتمام به نماز اول وقت را از مهمترین وظایف اعضای شورا اقامه نماز این اداره کل برشمرد و خاطرنشان کرد:نوآوری و برنامه های فرهنگی و هنری با موضوع نماز باید مدنظر قرار گیرد و برجلسات برنامه ریزی با حضور هنرمندان جهت ارائه ایده های نو تاکید کرد.

وی تصریح کرد:تشکیل شورای اقامه نماز و برگزاری منظم جلسات و پیگیری مصوبات آن، تجلیل و تقدیر از فعالان و خادمان اقامه نماز، شناسایی و تامین نیازهای توسعه و تجهیز و نگهداری نمازخانه ها با توجه به ظرفیت زمانی و مکانی،برگزاری دوره های آموزشی جهت فعالان اجرایی اقامه نماز، برگزاری مسابقات فرهنگی وهنری با موضوع نماز،برگزاری مسابقات قرآن و صحت قرائت نماز و …. از جمله برنامه های پیش بینی شده شورای اقامه نماز این اداره کل در سال جاری می باشد.

لازم به ذکر است؛اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برای هفتمین سال پیاپی در ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزء دستگاه های برتر بوده و همچنین این اداره کل  نیز از سوی ستاد اقامه نماز استان نیز جزو چند اداره کل برتر در زمینه گسترش و اقامه نماز جماعات و ترویج این فریضه دینی در سطح ادارات کل شناخته شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله