شورای اطلاع رسانی اداره کل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی در نشستی با حضور مسئولان این اداره کل و شماری از خبرنگاران آغاز به کار کرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی روز پنجشنبه در این نشست گفت: این شورا به منظور سیاستگذاری در حوزه اطلاع رسانی و هدایت شبکه ها و مراکز اطلاعاتی و هماهنگی فعالیت آنها تشکیل شد.

علی اربابی تدوین برنامه های میان مدت و بلندمدت در زمینه تحقیقات بنیادی، توسعه ای و کاربردی اطلاع رسانی را از دیگر اهداف تشکیل شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت استان عنوان کرد.

وی گفت: سیاستگذاری برای اطلاع رسانی در چاچوب سیاست های کلی سازمان بیمه سلامت با توجه کامل به سیاست های کلان سازمانی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: بر اساس ماده پنج آیین نامه شورای اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت، ۱۰ وظیفه و سیاست برای اعضای شورای اطلاع رسانی استان ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ایجاد شرایط لازم برای تسهیل و تسریع تولید، ذخیره سازی، ساماندهی، توزیع، گسترش اخبار و اطلاعات و آموزش های مربتط با مخاطبان در بستر برنامه های نوین ارتباطی در سازمان بیمه سلامت از جمله این وظایف است.

اربابی اضافه کرد: تدوین و تصویب مفاهیم، تعاریف، مقررات، آیین نامه، قواعد و معیارهای اطلاع رسانی، تنظیم مقررات مربوط به چگونگی بهره گیری از شبکه های اطلاع رسانی و تصویب آن، ایجاد هماهنگی در راه اندازی و توسعه سیاست های بهر گیری از فناوری های نوین اطلاعاتی و ایجاد زمینه های لازم برای اعتلای دانش و فرهنگ بیمه سلامت از دیگر وظایف عمده شورای اطلاع رسانی است.

وی اظهار داشت: اکنون ۴۷۰ هزار نفر برابر با ۶۵ درصد جمعیت خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و ۳۰۵ مرکز درمانی، پزشکی و سایر مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان هستند.

وی گفت: خدمات مربوط به مردم در سطوح مختلف یک، دو و سه با همکاری و همیاری پزشکان بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی در بخش دولتی ارایه می شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله