ستاندار خراسان جنوبی گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به منظور واردات دام و شتر مولد برای استان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

محمدصادق معتمدیان روز شنبه با سفر به شهرستان خوسف در جمع مردم دهستان خور افزود: این تسهیلات برای پنج شهرستان مستعد پرورش شتر استان از جمله خوسف لحاظ شده است.

وی بیان کرد: همچنین در بحث اشتغال تفاهم نامه‌ای با بنیاد برکت منعقد شده که تا پایان دولت دوازدهم، استان را به عنوان هاب شتر در کشور معرفی کنیم.

 معتمدیان افزود: در این خصوص تسهیلات ارزان قیمت و قرض‌الحسنه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و در زمینه تامین علوفه نیز زمینه‌های خوبی فراهم شده است.

وی عنوان کرد: شهرستان خوسف یکی از شهرستان‌های پایلوت برای جمع آوری محصولات شیر و کشتارگاه شتر در نظر گرفته شده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با عنایت دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با تفاهم بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن و کمیته امداد تا پایان امسال ۱۰ هزار واحد مسکونی با تسهیلات قرض الحسنه برای محرومان در استان احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث این واحدها باعث رونق بخش‌های مختلف استان خواهد شد و ۱۰ هزار خانوار صاحب منزل می‌شوند و نیز از محل احداث این واحدها،  ۸۵ واحد برای خور در نظر گرفته شده که افراد تحت پوشش کمیته امداد می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی گفت: در ارتباط با خانه بهداشت در حال ساخت دهستان خور تلاش می‌کنیم با تخصیص بودجه حداکثر تا هفته دولت سال آینده شاهد تکمیل و راه‌اندازی این خانه بهداشت باشیم.

معتمدیان بیان کرد: شرکت گاز استان یکی از دستگاه‌های موفق است و کمک می‌کنیم بخش‌هایی از شهرک یا مناطق روستایی که در این خصوص مشکل دارند را رفع کنیم.

وی گفت: تلاش ما این است که خدمات بیشتری در اختیار عشایر قرار دهیم و برای تامین علوفه و افزایش سهیمه آرد آنان تلاش می‌کنیم، همچنین در بحث تسهیلات مورد نیاز عشایر، زیرساخت‌ها، آبرسانی و مرمت چاه‌های عشایری موضوعات را پیگیری می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی احداث پنل‌های خورشیدی را از ضروریات اولیه برای زندگی عشایر دانست که در دستور کار فرمانداری و استانداری قرار خواهد گرفت.

معتمدیان اظهار داشت: تمام قنواتی که در دهستان خور نیاز به احیا و مرمت دارند تا پایان سال انجام خواهد شد و در این خصوص ۵۰ درصد از محل اعتبارات شهرستان و مابقی استانی تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف سفرهای شهرستانی حضور در بین مردم است که توفیق زیارت و دیدار مردم را داشته باشیم و از نزدیک و بدون واسطه درجریان مسایل و مشکلات مناطق مختلف قرار بگیریم.

معتمدیان عنوان کرد: از اولویت‌های جدی ما توجه به مناطق کمتر برخوردار در زمینه‌های زیرساختی، توجه به اشتغال و افزایش رفاه در این مناطق است.

وی همچنین گفت: تحریم‌های بی سابقه و ظالمانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم بویژه در سال اخیر توسط استکبار جهانی با هدف فشار به مردم و ایجاد نارضایتی افزایش یافته است.

 استاندار خراسان جنوبی افزود: علیرغم همه گرانی‌ها و تحریم‌ها مردم در صحنه بودند و نشان دادند پای انقلاب خواهند ایستاده‌اند و این دوران سخت را با وحدت و همدلی و انسجام ملی پشت سر خواهیم گذاشت.

معتمدیان بیان کرد: یکی از دغدغه‌های دولت و نظام این است در شرایطی که بیشترین فشار به مردم کم درآمد است و در شرایط مالی سخت تری به سر می برند، به عنوان خادم و خدمتگزار در کنار مردم باشیم، همه تلاش خود را انجام بدهیم تا در جهت رفع مشکلات قدم برداریم.

وی ادامه داد: با همه نارسایی‌ها، مشکلات و کمبود منابع مالی افتخار داریم که در کنار مردم باشیم تا وظیفه خود را که خدمت رسانی به آنان است را انجام دهیم.

معتمدیان با بیان اینکه خراسان جنوبی بسیار برخوردار از مواهب و نعمت‌های الهی است و نیروی انسانی متدین و با فرهنگ به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی یک منطقه محسوب می‌شود، اضافه کرد: سختکوشی تلاش و قناعت مردم در تمام کشور زبانزد است و یکی از پشتیبان‌های اصلی ما در مباحث توسعه ای در استان وجود مردم با فرهنگ است.

وی گفت: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و بیش از ۶۰ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردارند و تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار  از این نعمت برخوردار خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهرستان خوسف کمترین میزان تنش آبی را در بین شهرستان‌های استان دارد، گفت: تامین آب آشامیدنی و بهداشتی در خیلی از مناطق انجام شده‌ است.

معتمدیان یادآور شد: در زمینه مخابرات و صدا و سیما خدمات ارزنده ای انجام شده و بخشی که انجام نشده نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: اجرای مطالباتی که توسط مردم در این منطقه مطرح شد در اولویت استان و شهرستان قرار خواهد گرفت و امکانات را بسیج و با زمانبندی مشخص پروژه‌ها را عملیاتی می‌کنیم.

معتمدیان ادامه داد: در ارتباط با اشتغال از جمله سنگ‌های تزئینی، استان از نعمت‌های الهی زیادی برخوردار است اما برای فرآوری این محصول باارزش اقدامی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه برای فرآوری سنگ‌های تزیینی تلاش خواهیم کرد و تعداد کارگاه‌های سنگ تراشی و گوهرتراشی از ۲۰ مورد به ۱۰۰ مورد افزایش خواهد یافت، افزود: در این ارتباط میراث فرهنگی آموزش های لازم را ارایه کند و برای ۲ هزار نفر شرایط پرداخت تسهیلات ارزان قیمت فراهم شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از قطب‌های استان در بحث سنگ‌های نیمه قیمتی شهرستان خوسف و دهستان خور خواهد بود و در زمینه فروش محصولات چرخه باید تکمیل شود.

معتمدیان همچنین از چند مجتمع کشاورزی و واحد تولیدی در شهرستان خوسف بازدید کرد.

استاندار خراسان جنوبی از دی ماه سال گذشته تا امروز به ۱۱ شهرستان استان سفر کرده که این سفرها مصوباتی داشته و دبیرخانه پیگیری آنها در معاونت عمرانی استانداری مستقر است.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله