« احمد بخشی» امروز ( ۱۹ بهمن) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ششمین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به روستاهای ذکری و گل نی از توابع درمیان به مناسبت  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجراعزام شدند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی درباره تعداد اعضای تیم کاروان سلامت، گفت: سه پزشک متخصص ( پوست، اطفال و داخلی) و ۹ نفر نیروی امدادگر و پرسنل در این تیم به ارائه خدمات داوطلبانه پرداختند.

بخشی با تاکید بر اینکه  در این برنامه ۸۰ نفر از مردم این روستاها ویزیت رایگان شده و داروی مورد نیاز را دریافت کردند، گفت: اعزام کاروان سلامت با همکاری ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران و به سرپرستی دکتر سید ناصر عمادی پزشک داوطلب هلال احمر متخصص پوست انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی خدمات درمانی و دارویی ارائه شده در این روستاها بالغ بر ۹میلیون ۹۰۰ هزار تومان بوده، ادامه داد: دو نفر از اهالی روستاها پس از معاینه و تشخیص بیماری توده شکمی و سینه (خانم باردار) و کودک با مشکل تنفسی با توجه به وضعیت حاد توسط اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافتند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی  بیان کرد: سه مورد تزریق در جوشگاه سوختگی کودکان زیر ده سال در زیرکوه و درمیان توسط متخصص پوست انجام شده است.

بخشی با بیان اینکه با حضور دکترعمادی (پرشک متخصص داوطلب هلال احمر)، اهالی و مسئولین چاه آب شرب رزه نیز افتتاح شد، افزود: بخش قابل توجه ای از هزینه توسط دکتر پرداخت شده است.

به گفته وی تعداد ۵ بیمار در سفر دکترعمادی ( ۴ نفر زیرکوه و یک نفر درمیان) شناسایی شدند که برای عمل جراحی درمانی و زیبایی به بیمارستان پوست رازی تهران اعزام خواهند شد، گفت: سفر بعدی دکتر عمادی پزشک داوطلب هلال احمر پس از هماهنگی های لازم تا سه ماه آینده به استان انجام می شود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: این چهارمین سفر دکتر عمادی پزشک داوطلب هلال احمر به استان و شهرستان درمیان است.

گفتنی است در حاشیه مراسم بسته های حمایتی ویژه مادران باردار و شیرده نیز توزیع شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله