مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای رفع آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد، باید در کنار سلامت جسمانی و روانی، به دنبال سلامت معنوی نیز باشیم.

علی اصغر موسوی کیا روز پنجشنبه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی افزود: سلامت معنوی با متوسل شدن به قرآن کریم امکان پذیر است.
وی گفت: باید سازمان نهضت قرآن آموزی در استان ایجاد شود اما امروز این تشکیلات وجود ندارد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: هرچند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان متولی این امور هستند اما سازمانی را که اختصاصی بر بحث قرآن متمرکز شود، نداریم و علما و معلمان هم باید کمک کنند تا قرآن مهجور نباشد.
وی افزود: در جهان بینی ما مسیری برای انسان که اشرف مخلوقات است در قرآن مبین، بیان شده و جایگاه اعلی علیین برای انسان تعیین شده است.
موسوی کیا گفت: بضاعت انسان به قدری است که از فرشتگان هم بالاتر می رود و پیامبر اسلام (ص) در معراج به جایگاهی رسید که حتی فرشتگان هم راه پیدا نمی کردند.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها گفته اند ورود به فهم قرآن مهم است اما بالاتر از آن تدبر و تفاسیر و عمل به قرآن است.
دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت از مجموعه برنامه های جشن رمضان از امروز ۲۶ اردیبهشت تا یکم خرداد در حسینیه جماران بیرجند برپاست.
۷

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله