نوشته : محمدرسول ابراهیمی اسفدن

 چند ماه است سفیران دولت با حضور میدانی در مناطق کمتر برخوردار خراسان جنوبی سری به قلب مردم می‌زنند و پای صحبت آنان می نشینند.

مردمی که در دورترین روستاهای مرزی شاید به فکرشان هم نمی‌رسید روزی مسئولی این چنین پای حرفشان بنشیند و از جنس خودشان با آنان سخن بگوید.

شاید عده‌ای بر این باور باشند که نباید اینگونه سخنان گفته شود یا به رشته تحریر درآید اما معتقدم که یک ایدئولوژی نو در قالب عمل باید اشاعه یابد تا ادامه آن ارتباط مردم در دورترین نقاط استان با مسئولان را سهل الوصول کند.

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی از بدو ورود به این استان ایدئولوژی عمل و نه شعار را برگزید و انصافاً به آن عمل کرد، از سفرهای یک تا پنج روزه شهرستانی به تمامی شهرستان های استان بنا به موقعیت و میزان محرومیت گرفته تا جلساتی که از بامداد هم فراتر رفته و خود را به تشعشع طلوع آفتاب می‌رساند.

از سفرهای بدون تشریفات گرفته تا نشستن پای حرف دل زن و مرد چوپانی که در دل صحرا به فکر هر چیزی بودند الا اینکه با مقام عالی دولت در استان اینگونه صمیمی دیدار و صحبت کنند.

محرومیت خراسان جنوبی یا کم برخورداری آن با پشت میزنشینی حل نمی‌شود بلکه نیازمند کار جهادی و میدانی است تا براساس شناخت صحیح و تدبیر محکم، اقدام و عمل را به دنبال داشته باشد.

هرچند در این مدت افرادی مانند همیشه چوب‌هایی را برای لای چرخ آماده داشته‌اند که از چشم به دور نمانده اما آنچه مهم است لبخندی است که بر چهره آن پیرزن و پیرمرد روستایی می‌نشیند.

سفرهایی که تیم جهادی را به همراه دارد و از هر کدامشان که می‌پرسی خسته نیستند در حالی که شاید کمتر از قیلوله ای استراحت نداشته‌اند و علتش را توانی جهادی می‌دانند که لبخندی زیبا را به دنبال دارد.

محرومیت مردم مناطق کمتر برخوردار فقط با سخنرانی و بخشنامه و برگزاری جلسات حل نمی‌شود بلکه نیازمند مطالعه میدانی است که این روند در خراسان جنوبی آغاز شده و نیازمند توجه بیش از پیش برخی مدیران است که شاید هنوز حوزه استحفاظی خودشان را هم به خوبی نمی‌شناسند.

مدیران استانی و شهرستانی با توجه به آغاز مسیر جدید باید همتی بلند را برگزینند تا با جمع آوری اطلاعات و تصمیم گیری موفق براساس داده ها، موثق و واقعی، بتوانند مرهمی اثرگذار بر محرومیت‌ها باشند.

بسیاری از مسائل و مشکلات مردم نیازمند پول و اعتبار نیست بلکه تشنه تدبیر و اقدام است که امیدواریم با اشاعه این روند شاهد جمع آوری تصویر عمیقی از نیازمندی‌ها و تصمیم درست براساس آگاهی و تدبیر باشیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله