استاندار خراسان جنوبی گفت: سرعت و دقت رسیدگی به پرونده‌های قضایی دو نکته اساسی در استان است که جای تشکر از قضات دارد.

 محمدصادق معتمدیان، امروز ۲۸ مرداد، در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: مرزهای خراسان جنوبی به عنوان امن ترین مرزها شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه حضور و استقرار نیروهای مسلح از نقاط قوت استان است، افزود: در خراسان جنوبی، همدلی و هم افزایی و تعامل خوبی بین نیروهای نظامی و انتظامی برقرار است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مرزنشینان نقش بسیار مهمی در این امر ایفا کرده‌اند، تصریح کرد: در تسلط مرزها آمادگی خوبی از نیروهای مسلح در استان وجود دارد.

معتمدیان ادامه داد: از استان‌های محدودی هستیم که نمایندگی تمام نیروهای مسلح در استان استقرار دارد و شرایط مطلوبی در بحث امنیت در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه امنیت در توسعه همه جانبه استان موثر است، بیان کرد: کمترین شرارت را در سطح منطقه داریم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در مقابله با قاچاق بیش از ۴۰ تن انواع مواد مخدر کشف شده داشتیم که بیشترین کشفیات مربوط به نیروی انتظامی بوده است.

معتمدیان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال میزان کشعیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است، افزود: علی رغم حجم بالای پرونده‌هایی که ارجاع داده شده، سال گذشته بیش از ۵ هزار پرونده در رابطه با مواد مخدر تشکیل شده است که رسیدگی سریع و دقت بالا به پرونده‌ها صورت گرفته است.

وی بیان کرد: سرعت و دقت رسیدگی به پرونده‌های قضایی دو نکته اساسی در استان است که جای تشکر از قضات دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به روان سازی و رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه مواد مخدر، افزود: در بحث آسیب‌ها و تهدیدهای مرز نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت بهتری برخورداریم.

معتمدیان اظهار کرد: در بحث قاچاق کالا کمترین میزان قاچاق را داریم که ناشی از اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح و امنیتی استان است.

وی با بیان اینکه استان از ظرفیت بالقوه خوبی برخوردار است، تصریح کرد: بیش از ۱۷۰۰ روستا در ۱۰ سال گذشته خالی از سکنه شده که پدیده‌های اجتماعی از جمله حاشیه نشینی را برای استان ایجاد کرده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نگاه ویژه به معیشت و بحث عمرانی مرزها، افزود: در دو سال آینده ۱۲ هزار شغل در استان با محوریت روستا و دام مولد به ویژه شتر ایجاد خواهد شد.

معتمدیان با اشاره به تأمین مسکن روستائیان، تصریح کرد: ۱۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال در استان ساخته می‌شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله