زنگ شکوفه ها به مناسبت آغاز سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور در مدارس ابتدایی خراسان جنوبی امروز ( ۳۱ شهریور) با حضور مسئولان، والدین دانش آموزان و کلاس اولی ها نواخته شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این آیین که به صورت نمادین در دبستان علامه حلی بیرجند برگزار شد با بیان اینکه هرگونه تکلیف مشق در دوره اول ابتدایی ممنوع است، گفت: دانش آموزان در این دوره به کسب مهارت های زندگی در کنار تعلیم و تربیت می پردازند.
علی اصغر موسوی کیا، افزود: با توجه به سیاست های ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش استفاده از کتاب های کمک آموزشی در این مقطع، ممنوع و آموزگاران باید کتاب های آموزشی را مد نظر داشته باشند.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از وارد شدن استرس به دانش آموزان ورودی جدید و والدین آنان مقرر شد که آزمون های رایجی که قبلا در مدارس ابتدایی دوره اول مرسوم بود حذف شود تا دانش آموزان با ورود به دوره جدید با دوگانگی روبه رو نشوند.
به گفته وی برای هرچه بهتر محقق شدن این مهم معلمان و آموزگاران استان از دوره های آموزشی خاص بهره مند شدند تا تعلیم و تربیت بهتر موجب ارتقا وضعیت آموزشی استان شود.
موسوی کیا در ادامه از گرامیداشت و تجلیل مقام ۳۴۲ شهید دانش آموز و ۹۲ معلم فرهنگی در آذرماه ۹۷ در قالب کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی، خبر داد و گفت: امیدواریم راه این شهدای بزرگوار الگو و اسوه دانش آموزان و معلمان قرار گیرد.
خراسان جنوبی دارای ۱۶۸هزار دانش آموز است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۱۱ دانش آموز کلاس اولی هستند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله