مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی سال آینده میزبان سه مسابقه بین المللی تریال، اسکواش و کشتی خواهد بود.

 مهران سرپرست امروز ۱۰ بهمن، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۱۴ مکان ورزشی در سطح استان داشته‌ایم که حدود ۱۴۰ مکان دیگر طی چهل سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ پروژه نیز در حال اجرا است، افزود: تا سال ۱۴۰۰ با افتتاح پروژه‌ها، نیاز استان مرتفع خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به در دست اجرا بودن ۶۳ پروژه خیر ساز در استان، تصریح کرد: تا پایان سال جاری چهل میلیارد تومان از منابع ملی و استانی جذب خواهد شد.

سرپرست بیان کرد: همچنین ۳۰ پروژه طی تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۱۱ خانه ورزش روستایی در سطح استان راه اندازی شده است، افزود: در حال حاضر ۲۳۰ خانه ورزش روستایی در سطح استان فعال هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حواله‌های ۱۱ خانه روستایی در همایش رابطین ورزش روستایی اهدا خواهد شد، اظهار کرد: در تابستان سال آینده سالن ورزشی شمال شهر شهرستان بیرجند به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست با تاکید بر توجه و افتتاح پروژه‌های ورزشی در شمال شهر بیرجند، افزود: تعداد ورزشکاران استان که در ورزش‌های همگانی همکاری داشته‌اند حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: ۱۴ تیم ورزشی استان با حمایت آستان قدس برای شرکت در مسابقات کشوری به خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: یازدهم بهمن ماه جاری همایش بزرگ رابطین ورزش روستایی با حضور ۳۵۰ رابط روستایی در مجتمع ایثار بیرجند برگزار خواهد شد.

سرپرست با تاکید بر پرهیز از موازی کاری دستگاه‌های اجرایی در امور مربوط به جوانان، تصریح کرد: یکی دیگر از رسالت‌های ادارات ورزش و جوانان، توجه به امورات مربوط به جوانان است که در این راستا در بحث مشارکت‌های اجتماعی تقریبا در تمامی شهرستان‌های استان سازمان مردم نهاد تأسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل اساسی حوزه جوانان استان هویت است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید با برنامه ریزی‌های کارشناسی و علمی، جوانان را از سردرگمی درآورند.

سرپرست خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی سال آینده میزبان سه مسابقه بین المللی تریال، اسکواش و کشتی خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: همزمان با ایام دهه فجر امسال ۱۲ پروژه ورزشی در استان افتتاح و ۱۰ پروژه شاخص نیز کلنگ زنی خواهد شد.

سرپرست بیان کرد: سالن ملت سرایان، سالن بورنگ درمیان، چمن شهرک هاشمیه قاین، چمن چهکند، کرد پدل و سایت تیر و کمان در بیرجند با قول مساعد معاون وزارت ورزش و جوانان برای حضور در استان و افتتاح این پروژه‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یادآور شد: کلنگ زنی سالن ورزشی در منطقه نوغاب و روستای قومنجان با تخصیص اعتبار توسط خیرین، کلنگ زنی سالن سه هزار نفری قاین و سالن تیراندازی در بیرجند و کلنگ زنی هتل ورزش نیز از دیگر پروژه‌ها است.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله