مدیر کل بیمه سلامت استان در نشست خبر خود ضمن تشکر از رسانه ها و همکاری خوب و متقابل ایشان با بیمه سلامت استان  از رسانه ها درخواست کرد تا با پرداختن به بیمه سلامت   مردم را بیشتر با این امر اشنا کنند.

دکتر علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه ۴۷۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو کلی بیمه سلامت هستند عنوان کرد: ۶۵ هزار و ۵۰۰ نفر عضو صندوق کارمندی، ۳۳۴ هزار نفر روستایی، ۵۸ هزار و ۶۵۰ نفر بیمه سلامت همگانی، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر بیمه صندوق ایرانیان، ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر سایر اقشار هستند به نوعی که ۶۲ درصد مردم استان از بیمه سلامت استفاده می کنند.

پرداخت موسسات خدمات درمانی و بهداشتی تا خردادماه

وی به مطالبات و پرداختی های بیمه اشاره کرد و افزود: اسناد مرداد ماه موسسات پذیرش، تیرماه داروخانه ها، مطب های پزشکان، بیمارستان های غیردولتی، آزمایشگاه های خصوصی، توانبخشی های غیر دانشگاهی تا خرداد ماه رسیدگی و پرداخته شده است. دکتر اربابی با بیان اینکه ماهیانه حدود ۱۲ میلیارد تومان به بخش خصوصی و دولتی پرداخت می شود گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ میلیارد تومان اعتبار به ما تخصیص یافته است. مدیرکل بیمه سلامت ادامه داد: مطالبات بیمارستان های دانشگاهی مربوط به فرودین و اردیبهشت و سطح ۱ روستاییان به طور کامل پرداخت و خرداد و تیرماه را علی الحساب ۷۰درصد پرداخت شده است.

 

اوضاع بیمه ای اتباع خارجی در استان نامناسب است
وی با بیان اینکه بیماران خاص استان ۶۰۲ نفر هستند که عمدتا دیالیزی با تعداد ۲۲۳ ، ۱۰۴ نفر هموفیلی، تالاسی ۶۰، پیوند کلیه ۱۰۰ و ام اس ۶۰ می باشند گفت: در امور اتباع خارجی تاکنون ۶۶۸ نفر دفترچه دارند که ۲۲ نفر خودشان مبلغ را پرداخت کردند و ۱۱ نفر دارای بیماری خاص هستند. دکتر اربابی با بیان اینکه تعداد اتباع خارجی آسیپ پذیر ۶۳۵ نفر هستند که وزارت کشور هزینه آنها را پرداخت می کند تاکید کرد: به ازای هر نفر باید ۶۴۰ هزار تومان پرداخت کنند کع متاسفانه توان مالی این خانواده ها بسیار پایین و وزارت کشور و اداره کل اتباع خارجی هم پاسخگو نیستند.

برخی پزشکان در شهرستان ها مطب خصوصی ندارند
مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: بیشتر گروهای پزشکان متخصص و فوق تخصص در بخش دولتی فعال اند و در بخش خصوصی فعالیتی ندارند. وی با اشاره به اینکه برخی پزشکان در شهرستان ها حتی مطب خصوصی ندارند افزود: بیمه سلامت همگانی برای قشر آسیب پذیر و افرادی است که نمی توانند هزینه های مطب خصوصی را پرداخت کنند و از شهروندان می خواهیم که دفترچه های خود را به صندوق ایرانیان تغییر دهند تا عدالت اجتماعی رعایت شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله