معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: رسانه های جمعی از ابزارهای مهم برای آموزش قوانین و ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان هستند.

سید کمال الدین میرجعفریان روز سه شنبه در شورای ترافیک خراسان جنوبی افزود: با استفاده از توان رسانه‌ها می‌توانیم با حذف رفتارهای غلط ترافیکی و آموزش رفتار صحیح برای کاربران ترافیک تا حد بسیار زیادی حوادث رانندگی را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: طرح جامع ترافیکی استان باید به طور جدی پیگیری شود تا هرچه زودتر شاهد اقدامات عملی در این حوزه باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: لازم است نشست مشترک بین کمیسیون ایمنی و شورای ترافیک استان برگزار و موارد لازم تا دو هفته آینده پیگیری و نتایج آن اعلام شود.

وی با تاکید بر لزوم تأمین ایمنی و امنیت در حوزه برون و درون شهری اظهار داشت: مباحث ترافیکی باید به صورت لحظه‌ای رصد شده و در دستور کار باشد نه اینکه صرفاً برای مقطع کوتاهی مثل تعطیلات عید فطر یا تابستان به دنبال راهکارهای موقتی باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به حداقل رسیدن تلفات رانندگی را یکی از دغدغه‌های اصلی عنوان کرد و گفت: حتی این مهم باید به صفر هم برسد که نیازمند عزم جدی و برنامه عملیاتی دارد.

وی اولویت بندی در این مسیر را مورد تاکید قرار داد و افزود: طرح موضوعات در جلسات به تنهایی قانع کننده نیست بلکه باید برنامه عملیاتی وجود داشته باشد که امیدواریم در جلسات آینده شاهد اخبار امید بخش در حوزه ترافیکی استان باشیم که نرخ تصادفات را کاهش دهد.

میرجعفریان با اشاره به نقش رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ ترافیکی، اظهار داشت: رسانه‌ها در ترویج و تحکیم قانون مداری و همچنین آگاه سازی جامعه برای کاهش حوادث ترافیکی نقش انکارناپذیری دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر اصلاح جانمایی پل‌های عابر پیاده در سطح شهر بیرجند تاکید کرد و گفت: باید با هماهنگی شهرداری و پلیس نسبت به جابه جایی پل‌هایی که کاربرد ندارند اقدام شود.

وی تحلیل تصادفات را یک امر ضروری در برنامه ریزی ها دانست و افزود: شهرداری و پلیس کمیته‌ای مشترک برای احصاء نقاط حادثه خیز تشکیل دهند.

میرجعفریان با اشاره به لزوم برگزاری شورای ترافیک شهرستان‌ها با حضور فرمانداران، بیان کرد: آموزش و پرورش همراه با صدا و سیما در کاهش تصادفات و رعایت قوانین توسط شهروندان نقش دارند و باید از ظرفیت دانش آموزان با طرح‌های جدید در بحث آموزش مسائل ترافیکی استفاده شود.

وی یادآور شد: همیار پلیس طرح موفقی در کنترل رفتارهای ترافیکی بوده اما باید به دنبال سطح بالاتر آن باشیم و پا را از آنچه که تبدیل به عادت شده فراتر نهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مهدکودک‌ها نیز فرصت مناسبی برای شروع آموزش مسائل ترافیکی است که باید از این فرصت در قالب‌های متنوع حداکثر استفاده را کرد تا شاهد تأثیر خوب آن باشیم.

وی ارسال پیامک ثبت تخلف از طریق دوربین‌های هوشمند را الزامی دانست و افزود: فعال شدن پیامک‌ها و ارسال به موقع آن در کنترل تخلفات تأثیر زیادی دارد که باید پیمانکار مربوطه به آن توجه لازم را داشته باشد.

وی اظهار داشت: مساله سرنشینان پشت وانت‌ها نیز خطر آفرین است که باید پلیس راه، با قاطعیت و جدیت راهکار بازدارنده‌ای برای آن ارائه کند.

مشاور مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز با اشاره به برنامه‌های این رسانه در راستای فرهنگ سازی حوزه ترافیک گفت: برخی برنامه‌ها در حوزه سیما و صدا فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی در خصوص کاهش تصادفات است.

احمد محبی، تلاش رسانه ملی برای اطلاع رسانی در خصوص وضعیت جاده‌های استان به خصوص ایام خاص را یاد آور شد.

وی افزود: در خصوص پوشش کاهش تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها نیز تولیدات خراسان جنوبی رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

در این نشست اجرای میدان در ورودی شهر خوسف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که کمیته‌ای مشترک بین راهداری، شهرداری خوسف و پلیس برگزار تا موضوع بیشتر بررسی شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله