رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: با توجه به میزان وقوع تصادفات در جاده های استان و آمار بالای متوفیان به علت بیماری های قلبی و عروقی بر اثر تصادف، ساخت مرکز تروما در استان ضروری است.

دکتر کاظم قائمی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت روز پزشک افزود: مرکز تروما در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند پیش بینی شده است و برای اجرای این طرح تمامی بخش های این بیمارستان به جز بخش روانپزشکی به بیمارستان رازی منتقل خواهد شد.
وی ادامه داد: ۱۶ طرح بهداشتی و درمانی با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان با حضور وزیر بهداشت روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریور ماه جاری به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: طرح های مذکور در شهرستان های بیرجند، قاین و فردوس به بهره برداری خواهد رسید. 
وی به پیگیری راه اندازی مرکز تروما در مرکز استان اشاره کرد و گفت: با سفر مقام عالی وزارت به استان امید است مجوزهای لازم صادر و اعتبار مورد نیاز آن به میزان ۴۰ میلیارد تومان تامین شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه به اردوهای جهادی و امور خیرخواهانه ای که توسط پزشکان در استان انجام شده اشاره کرد و افزود: برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم توسط تیم های پزشکی نشان از این است در جامعه پزشکانی هستند که علاوه بر مساله مادی کارهای خیرخواهانه را سرلوحه فعالیت های خود قرار می دهند.
وی تاکید کرد: گروه های جهادی با عناوین مختلف برای کمک به محرومان به مناطق مختلف استان سفر می کنند که امید است پیش از پیش این فرهنگ ترویج یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: برگزاری اردوی جهادی در روستای طبسین نهبندان، راه اندازی بیمارستان صحرایی در روستای تخته جان درمیان و انجام اعمال جراحی سرپایی، ارایه انواع خدمات دندانپزشکی در روستای لانو سربیشه با ویزیت های رایگان از جمله این اقدامات است.
وی ادامه داد: تاکنون ۲ نوبت بنیاد خیریه نورآوران سلامت که توسط وزیر بهداشت هدایت می شوند به استان سفر کرده و هر نوبت سه ماه در روستاهای مرزی مستقر شده اند.
قائمی اضافه کرد: در پی این سفرها چهار هزار و ۳۱۰ بیمار روستایی توسط ۲۴ چشم پزشک، ۲۱ بینایی سنج مورد معاینه رایگان قرار گرفته و برای یکهزار و ۱۷۲ بیمار نیازمند نیز عمل جراحی چشم انجام شد.
وی از سفر بنیاد خیریه نورآوران سلامت به استان خبر داد و گفت: ۲۵ شهریور ماه امسال این گروه خیریه برای انجام امور چشم پزشکی و خدمات دندانپزشکی در بشرویه مستقر خواهند شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، توزیع دستگاه های کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق مختلف را یکی از اقدامات مهم وزارتخانه متبوع دانست و یادآور شد: خراسان جنوبی جزو محدود استان هایی بود که ۲ دستگاه کلینیک سیار دریافت کرد.
وی اظهار داشت: با استقرار دستگاه های مذکور در مناطق محروم استان تاکنون سه هزار و ۷۵۲ نفر به صورت رایگان از خدمات دندانپزشکی برخوردار شدند که دستگاه سوم را با حضور وزیر بهداشت پیگیری خواهیم کرد.
قائمی با اشاره به گروه جهادی منتظران ظهور در استان و سفر به منطقه محروم درح سربیشه افزود: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در خصوص بیماری های مغز و اعصاب ویزیت شدند همچنین ۱۱ بیمار که تاکنون برای بیماری خود مراجعه نکرده یا از آن بی خبر بودند کشف و به صورت رایگان تحت عمل جراحی مغز و اعصاب قرار گرفتند.
وی از حضور فعال پزشکان استان در مراسم اربعین در کاظمین خبر داد و گفت: ۲ اکیپ از خراسان جنوبی ۱۰ روز در کاظمین مستقر شده و به طور میانگین ۲ هزار و ۴۰۰ زائر را به صورت رایگان ویزیت می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به سفر خیرخواهانه گروه سلامت (مرهم) جراحی ناهنجاری های فک و صورت و شکاف لب و کام به استان اشاره کرد و افزود: در این سفر ۳۴ فوق تخصص جراحی ترمیم پلاستیک از سطح کشور به استان آمدند.
وی ادامه داد: انجام عمل جراحی ۵۰ بیمار شکاف لب به عنوان یک رکورد جهانی توسط این تیم خیرخواهانه بی نظیر بود همچنین ۲ هزار ویزیت رایگان و ۱۳۸ عمل جراحی طی پنج روز توسط این تیم انجام شد.
قائمی یادآور شد: با حضور تیم خیرخواهانه سلامت به خراسان جنوبی اکنون به جرات می توان گفت در استان بیمار شکاف لب و کام وجود ندارد مگر اینکه مراجعه نکرده باشد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله