دوازدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت، ویژه معرفی فعالیت ها، آثار و دستاوردهای علمی دانشجویان دانشگاه بیرجند امروز ۱۳ اسفند ۹۷ در محل سالن کوثر با حضور رئیس دانشگاه بیرجند افتتاح شد.
دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند پس از برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاهی و استان برگزار شد از تمامی غرفه های موجود در این نمایشگاه بازدید کرد.
دکتر خامسان ضمن بازدید از غرفه های نمایشگاه در جریان روند برگزاری و دستاوردهای ارائه شده قرار گرفت و در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: جشنواره حرکت نمود شور، خلاقیت و نوآوری بین دانشجویان می باشد و تمامی این فاکتورهای مثبت در نسل جوان دانشگاهی وجود دارد.
رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: با برگزاری این گونه جشنواره ها در دانشگاه و اجرای ایده های دانشجویان به صورت پایلوت می توان امید را در بین دانشجویان تقویت کرد.
دکتر خامسان همچنین به نقش سازمان های بالادستی در حمایت از دستاوردهای دانشگاهی و اطمینان کردن به دانشجویان اشاره کرد و ابراز داشت: این حمایت ها منجر به تجاری سازی محصولات خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به سوق دادن ایده ها به سوی کارآفرینی و ایجاد کافه کارآفرینی در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: این مجموعه جزء کوچکی از حلقه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری دانشگاه بیرجند است.
دکتر خامسان ایجاد دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه، مرکز نوآوری، مرکز رشد، مرکز شتابدهی، مرکز اشتغالزایی، مرکز جوار دانشگاهی و آموزش مهارت ها و ایجاد دفتر توسعه برنامه ریزی آموزشی را حلقه ای از زیست بوم کارآفرینی و نوآوری دانشگاه دانست که در حوزه مهارت آموزی و اشتغالزایی دانشجویان در حال فعالیت می باشند.
ایشان در ادامه اظهار داشت:  فعال شدن حلقه های زیست بوم کارآفرینی و نوآوری باعث ارتقای دانشگاه از نسل سوم به نسل چهارم که دانشگاه های نسل چهارم از یکسو تأثیر قابل توجهی بر محیط پیرامون و توسعه محلی و منطقه ای دارند و از سوی دیگر، این نوع دانشگاه ها موجبات تحول و توسعه خود را فراهم می کنند خواهد شد.
شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت ۱۳ تا ۱۶ اسفند ۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۵ در محل سالن کوثر دایر است

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله