استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به ضرفیت های خراسان‌جنوبی این قابلیات را داریم تا با معیارهای مشخص دو شهر را به عنوان شهر هوشمند معرفی کنیم.

دکتر مهدی مروج الشریعه امروز (۱۱ آبان ماه) در مراسم بزرگداشت پروفسور احمد کامیابی مسک اظهارکرد: خراسان‌جنوبی یکی از مراکز زایش فرهیختگان و نخبگان در کشور است و این امر خود نشان می‌دهد که حق و سهم این استان فراتر از اینها است .

وی ادامه داد: امروزه مدیران و فرهیختگان استان باید به یک بازگشت و بازنگری مدون برسند تا با هم‌افزایی بیشتر موجبات تقویت و توسعه روابط بین المللی استان را فراهم کنند .

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: ظرفیت‌های موجود در استان برای توسعه کم نیست و منابع عظیم نیروی انسانی از مهمترین آنها هستند .

مروج الشریعه با بیان اینکه امروزه در کشورهای پیشرفته شهرهایی را به عنوان شهرهای هوشمند معرفی می‌کنند، و مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بیشتر شهرستان‌های این استان قابلیت و معیارهای مورد نیاز برای هوشمند شدن را دارند که برای مثال حفاظت، گسترش مباحث تاریخی و فرهنگی و نوع حفاظت از آنها در شهرستان‌هایی مانند؛ فردوس می‌تواند یکی از آن معیارها باشد .

وی بیان کرد: دزمانی که تمام زیر و بم مواریث تاریخی کشوری همچون کانادا را بررسی می‌کنیم در مقابل تمدن ۲۵۰۰ ساله ایران هیچ است پس ما این قابلیت را داریم که در خراسان‌جنوبی با معیارهای مشخص دو شهر را به عنوان شهر هوشمند معرفی کنیم .

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: فرهیختگان می‌توانند این معیارها را بررسی کنند و ترویج دهند تا تمدن ایران و ایرانی به جهانیان شناسانده شود .

وی یادآور شد: نکوداشت بزرگانی همچون پروفسور کامیابی وظیفه ای است که همه ما نسبت به نسل‌های آینده داریم و باید این نکوداشت ها مستمر بوده و منتهی به یک نکوداشت نشود .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله