استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در برگزاری جشنواره ها باید نگاه کلان داشت تا بتوانیم هرچه بیشتر و بهتر خراسان جنوبی و ظرفیت های آن را معرفی کنیم، گفت: خراسان جنوبی می تواند پایلوت بسیاری از جشنواره های ملی و بین المللی باشد.

دکترمحمد مهدی مروج الشریعه امروز (۱۶ مهر) در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم برگزاری جشنواره های هنری استان در گستره بین المللی و ملی تاکید کرد و گفت: همچنین معرفی محصولات استراتژیک استان نیازمند تعریف یک پیوست فرهنگی است.

استاندار خراسان جنوبی با توصیه به همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد استان که تلاش کنید تا راه را برای توسعه اقتصادی استان باز کنید، ادامه داد: در این زمینه برگزاری جشنواره های بین المللی و ملی در بخش فرهنگ و هنر بسیار مهم و موثر است.

وی با اشاره به اینکه باید تشکل ها، انجمن های فرهنگی و هنری و نهادهای مرتبط با حوزه فرهنگ و ارشاد به کارهای تولیدی و اشتغالزا و اقتصادی وصل شوند،‌ گفت: از ابتدای سال جاری در بحث کمک های فنی و اعتباری، تحولاتی خوبی ایجاد شده است.

به گفته مروج الشریعه، این کمک های فنی و اعتباری تنها منحصر به پروژه های اشتغالزا در حوزه های صنعت، معدن و تجارت و یا صنایع دستی نمی شود بلکه می تواند با یک تفکر و نگاه اندیشمندانه،‌حوزه های اقتصادی بخش فرهنگ و هنر را نیز احیا کرد.

استاندار خراسان جنوبی پیشنهاد کرد می توان از محل همین کمک های فنی و اعتباری، مشکل برخی از هنرمندان از جمله برخی از مولفان کتب مختلف را برطرف کرد.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای محصولات استراتژیکی از جمله «زرشک،‌زعفران و عناب» است که می طلبد برای معرفی و برند سازی هریک از این محصولات،‌ جشنواره هایی برگزار شود اما باید دقت شود که معرفی این محصولات، نیازمند پیوست فرهنگی است.

مروج الشریعه همچنین بر برگزاری جشنواره ها و بزرگداشت مفاخر استان با نگاه و دید جامع تاکید کرد و خطاب به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد یادآور شد: برای توسعه فرهنگ و هنر استان از هیچ کمکی دریغ نمی کنم.

استاندار خراسان جنوبی همچنین در این جلسه بر تکمیل فاز اول مجتمع فرهنگی هنری شهرستان قاین تاکید کرد و گفت: برای اتمام این فاز، استانداری نیز اعتباراتی اختصاص خواهد داد.

.

 

 

باید همه دست اندرکاران در توسعه فرهنگ و هنر استان ها تلاش کنند

باید همه دست اندرکاران در توسعه فرهنگ و هنر استان ها تلاش کنند
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اعتباراتی که به استان ها داده شده است نسبت به سال ۹۲ از افزایش ۵ برابری برخوردار است، گفت: هنوز در استان ها با نقطه مطلوبی که به دنبال آن هستیم، فاصله داریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛دکتر علی اصغر کار اندیش مروستی امروز (١۶ مهر) در دیدار با استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: اگر استاندار خراسان جنوبی در بحث ساخت مجتمع های فرهنگی هنری کمک کند در تجهیز، وزارت فرهنگ و ارشاد خود وارد عمل می شود.

وی با اشاره به اینکه پست مصوب برای نگهداری مجتمع های فرهنگی هنری داده نمی شود و باید با همان نیروهای ادارات کل این مراکز نگهداری شوند، افزود: برای نگهداری هرچه بهتر این مراکز، می طلبد که از بخش خصوصی کمک بگیریم، ولی چون در حوزه فرهنگ درآمدی وجود ندارد، بخش خصوصی استقبال نمی کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در برخی از شهرها حتی با مقاومت اهالی فرهنگ و هنر برای واگذاری مجتمع های فرهنگی هنری به بخش خصوصی مواجه هستیم که می طلبد که استانداران در این زمینه حمایت و ورود کنند تا محدودیتی برای اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد نشود.

وی درخصوص پروژه تالار شهر بیرجند که سال ٩١ آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد: هرچه سریعتر این پروژه به پیشرفت خوبی دست یابد.

وی از استاندار خراسان جنوبی خواست برای ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند که زمین آن به دلیل مشکلاتی مواجه بوده و هنوز تحویل داده نشده است،‌ دستورات لازم را صادر کند.

کاراندیش به مجتمع فرهنگی هنری شهر فردوس اشاره کرد و گفت: این مجتمع فرهنگی هنری در اواخر سال قبل با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان تجهیز و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد وقت افتتاح شد.

وی درخصوص اعتبارات و بودجه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان جنوبی گفت: سهم اداره کل فرهنگ و ارشاد استان از سهم بودجه ای هزینه استان ٢ درصد و تملک ٣ دهم درصد بوده است ولی ابلاغی یک و هفتم درصد بوده است که تخصیص نسبت به ابلاغ کمتر بوده است که امیدواریم امسال تخصیص اعتبارات افزایش یابد.

به گفته معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از مرکز در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان به استان خراسان جنوبی در قالب فصل ۵ داده شده است.

وی همچنین به حمایت مستقیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسات خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: اعتباراتی که به استان ها داده شده است نسبت به سال ٩٢ از افزایش ۵ برابری برخوردار است که از ابتدای دولت دهم تلاش کردیم اعتبارات مرکز به استان ها سوق یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هنوز در استان ها با نقطه مطلوبی که به دنبال آن هستیم، فاصله داریم، اظهار داشت: تلاش می کنیم که اعتبارات استان ها را از مرکز افزایش دهیم و امیدواریم که استانداری ها نیز در زمان تخصیص بودجه و تقسیم اعتبارات، این موضوع در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در بحث پرسنل؛ حقوق پرسنل رسمی و پیمانی فرهنگ و ارشاد سه برابر و حقوق کارکنان قراردادی ها نیز از افزایش ٢,۵ برابری برخوردار است.

وی گفت: در تامین خودروهای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان مساعدت های لازم انجام خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله