رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بشرویه از برگزاری دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی در این شهرستان خبر داد.
علی رمضانیان مقدم رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بشرویه گفت: این دوره از روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه لغایت دوشنبه ۱۸ شهریورماه به مدت شش روز با هدف افزایش توان امدادی و ارتقای سطح دانش امدادگران و نجاتگران در هلال احمر این شهرستان برگزار شد .
وی اضافه کرد: این دوره تخصصی برای ۲۰ نفر از نجاتگران و امدادگران و با حضور ناظرین از جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی برگزار شد.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره تخصصی با ارزیابی صحنه و محیط حادثه، تثبیت پزشکی مصدوم،لوله‌گذاری، تریاژ، آسیب‌های شایع پس از سوانح و مراقبت‌های آن، فوریت‌های نجات درمانی و انتقال مصدوم به صورت تخصصی آشنا شدند.
رمضانیان مقدم افزود: از دیگر اهداف برگزاری اینگونه دوره‌ها، آموزش تخصصی امدادگران در تیم‌ها، افزایش دانش عملیاتی اعضای تیم‌ها و افزایش کارایی عملیات های امداد و نجات در سوانح و حوادث است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بشرویه با اشاره به اهمیت آموزش های تخصصی در این زمینه گفت: جمعیت هلال احمر همه ساله با برگزاری دوره های تخصصی امداد و نجات، نیروهای متخصص را برای خدمت رسانی در حوادث آموزش میدهد.
وی خاطرنشان کرد: در پایان دوره ، آزمون به صورت کتبی و عملی برگزار و به نجاتگرانی که موفق به کسب نمره قبولی شدند گواهینامه اعطا شد .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله