در استان خراسان جنوبی گویی قصه‌ی سهم‌خواهی دلواپسان پررنگ‌تر از حد معمول است. گویی یادشان رفته در جلسات رسمی و غیررسمی که قبل از انتخابات داشتند، بر اساس تخمین اشتباه از آرای احتمالی در مورد کاندیدای مورد نظرشان، برای خود مدیر تعیین می‌کردند یا با رفتن به دفتر فرماندار و اعضای ستاد، هیاهوی رفتنش را  در سر می‌پروارند. یا حتی پیشتر از موعد، برای مدیران فرماندار دولت مستقر شاخ و شانه می‌کشیدند و شعار از فردا نیامدن آنها را به آنان گوشزد می‌کردند. در ایام پایانی تبلیغات انتخاباتی، مواردی از این دست بسیار شنیده شد؛ چون خود را پیروز میدان انتخابات می‌دانستید. عده‌ای از شما  به دنبال اسم و رسمی در شورای شهرهای استان (به خصوص شورای اسلامی شهر بیرجند) بودید که مردم به شما نه بزرگی را گفتند  و یاران متعادل تر دیگر شما روانه شورا کردند .

حال، کلاه سلیم اصولگرای خود را قاضی کنید. آیا شما در صورت روی کار آمدن کاندیدای مورد نظر خود به احدی از مدیران دکتر روحانی و لو مدیران کارآمد، رحمی می‌کردید؟ شمایی که قبل از اطمینان از انتخاب کاندیدای مورد نظرتان برای خود مدیر تعیین می‌کردید. به گمانم انصاف و مروت در شما راهی ندارد و صرفا به منافع خود می‌اندیشید و مردم را بازیچه کرده‌اید وگرنه این روزها کاسه‌ی داغتر از اش نمی‌شدید و تاب انتقاد از مدیر جزء استانداری را که به شما نزدیک است، می‌داشتید. باور کنید این روزها کسی از اصلاح‌طلب‌های استان در پی مقام و مرتبه و مدیریت نیست. این روزها مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب که خار چشم شما شده‌اند، صرفا در پی درست شدن امور هستند و بس.

برای تفکر خود احترام قائل شوید و به سبک و سیاق یک مخالف واقعی حرف بزنید و از توهم توطئه در استان بیرون بیایید. بگذارید دولتمردان در راه اهداف دولت قدمی بردارند. با این توهم بزرگ که درصدد حذف شمایند، سد راه نشوید. انتقادپذیر باشید. شاید این استان راه به سمت پیشرفت داشته باشد. کجایید این روزها؟ هنوز که نمایندگان استان از حزب اصولگرا هستند و در راس امور! بگویید چه گلی بر سر این مردم زده‌اند؟ بگویید تا ما خوشحال شویم و برایشان گفتارها بنویسیم. بگوییم اینان نماینده‌ی تک تک مردم استان هستند نه نماینده‌ی یه تفکر خاص. این روزها، روزهای سختی است، چه برای شمایی که در انتخابات ریاست جمهوری و بالطبع در چینش مدیران استانی شکست خورده‌اید، چه برای طیف حاکم که باید شما را از توهم توطئه بیرون بیاورند. باور کنید آنان به دنبال سهم‌خواهی از طیف حاکم نیستند. آنان به دنبال اصلاح امورند. باشد که شما چهار سال بعد بر این مردم حاکم شوید و سهم خود را از این استان بردارید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله