فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز هیچ نیاز و چشمداشتی به منابع بیرونی برای تامین قطعات و بهینه سازی تجهیزات خود نداریم.

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده روز شنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی در حالت تحریم هستیم و این تحریم ها به دلیل اینکه امکان بروز توانمندی ها را فراهم کرده، برای ما نعمت است.
وی بیان کرد: توانمندی خوبی را از ابتدای انقلاب در صنعت ساخت هواپیما به دست آوردیم و چند روز قبل هواپیمای کوثر ساخته شد و به پرواز درآمد و به ناوگان نیروی هوایی پیوست.
فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: در زمینه ارتقا و بهینه سازی تجهیزات و هوشمندسازی مهمات این توانمندی را داریم و هیچ نیازی به منابع بیرونی نداریم.
وی گفت: جنجال های اخیر هم تاثیری در توانمندی ما ندارد و آماده مقابله با هر نوع تهدیدی هستیم و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.
سرتیپ نصیرزاده ادامه داد: در شرق کشور با توجه به برآوردی که از تهدیدها داریم باید فعالیت خود را بیشتر کنیم و نیروی هوایی به دلیل تحرک بالایی که دارد در یک منطقه در پایگاهی باید مستقر شود و منطقه وسیعی را پوشش دهد.
وی گفت: استقرار ما در بیرجند موجب می شود از این منطقه تا نوار مرزی شرقی تا استان سیستان و بلوچستان را پوشش می دهیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با توجه به زیرساخت هایی که در بیرجند وجود دارد در این منطقه مستقر می شویم و وظایف خود را در تامین امنیت ملی و مردم منطقه انجام دهیم.
وی گفت: تجربه نشان داده که استقرار ما ضرری برای منطقه ندارد و نیروی هوایی از نیروهای پیشتازی است که با امام خمینی (ره) پیمان بست و در دوران جنگ تحمیلی آن حماسه ها را آفرید.
امیر نصیرزاده افزود: هم اکنون نیروی هوایی حسب وظیفه در بخش های مختلف حضور دارد و وظیفه اصلی ما خدمتگزاری به ملت است و حضور ما به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و نظامی مفید برای آن منطقه است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله