رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هشت پروژه بهداشت و درمان با سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  به خراسان جنوبی در نیمه دوم شهریورماه امسال افتتاح و یا به بهره برداری می  رسد.

پرفسور  کاظم قائمی، امروز(۲۸ مرداد)، در شورای اداری استان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال ۶۴ با ۵۰ دانشجوی پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۹ دانشکده پزشکی با ۳۵۱۱ دانشجو در ۲۴ کد رشته بوده و ۲۵۹ نفر عضو هیئت علمی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: آذر ماه سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سوی شورای عالی فرهنگی به عنوان یکی از دانشگاه‌های نمونه کشور معرفی شد که این امر بسیار حائز اهمیت است.

قائمی به ارتقاء سطح علمی این دانشگاه از سال ۹۲ تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ۱۰ نفر در سال ۹۲ به ۱۳ نفر در سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین در سال ۹۲ رتبه قبولی دستیاری ۱۶ بوده در صورتی که در دو سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رتبه دوم کشوری را در پذیرش دستیاری داشته است و امسال نیز با این رتبه را حفظ خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: اخذ مجوز دستیاری در ۲۶۶ امین جلسه شورای گسترش وزارت بهداشت در رشته جراحی مغز و اعصاب از مهم ترین درخواست‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

قائمی ادامه داد: اخذ مجوز دستیاری در ۲۶۶ امین جلسه شورای گسترش وزارت بهداشت در رشته داخلی مغز و اعصاب و کارشناسی ارشد روماتولوژی از دیگر درخواست  های این دانشگاه بوده است.

وی با اشاره به کاهش مرگ و میر نوزادان در سال‌های اخیر در استان، اظهار کرد: تخت‌های ویژه بیمارستانی از سال ۹۲ تا سال ۹۶، ۵۱ درصد افزایش داشته و تعداد بیمارستان  ها نیز از هشت بیمارستان به ۱۴ بیمارستان رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵۲ تخت فعال در سطح استان فعال است، افزود: این استان جزء معدد استان  هایی است که دو اورژانس هوایی دارد.

جابه جایی ۵۰۲ بیمار با خدمات اورژانس هوایی خراسان جنوبی

قائمی با بیان اینکه تا کنون ۴۲۸ پرواز از دو پایگاه اورژانس هوایی بیرجند و طبس انجام و ۵۰۲ بیمار جابه جا شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۵۶ پزشک عمومی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی به سفر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان اشاره کرد و افزود: در نیمه دوم شهریور ماه امسال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای نهمین بار به استان به منظور افتتاح طرح  ها و پروژه  ها سفر می  کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در این سفرکلینیک ویژه بیمارستان ولی عصر(عج)، بیمارستان شهید چمران فردوس،  مرکز همراهی بیماران بیمارستان شهدای قاین و ساختمان شماره دو دندانپزشکی در پردیس دانشگاه بیرجند افتتاح خواهد شد.

قائمی یادآور شد: افتتاح مرکز درمان ناباروری بیرجند و سی تی اسکن شهرستان قاین، مرکز خدمات جامع قائم و افتتاح مرکز یادگیری و آزمون‌های جامع الکترونیکی که مرکزی مجهز و منحصربه فرد است نیز از دیگر پروژه  های افتتاحی در این سفر خواهد بود.

 
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله