نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اگر در کشوری بحث ها میلی، سلیقه ای و حزبی شد و در واقع بنیان صحیح نداشت وقت خود، مردم و این فرصت های اصیل و مهم را می سوزانند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی دوشنبه شب در دیدار «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بیرجند افزود: نوع تفکری که باید روی آن کار کنیم، مهم است.
وی تصریح کرد: ما مردم و استعدادهای خوبی به ویژه در نسل جوان داریم اما نسل گذشته باید دستشان را بگیرد، با آنچه باید آشنا سازد و پشت آنان بایستد تا جوانان پراستعداد بتوانند خودی نشان دهند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقتی بحث سلیقه ای و حزبی باشد، جوانان هم سرگردان می شوند چون تجربه کافی ندارند لذا از علمی که دارند نمی توانند به درستی استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه همه در برابر نسل جوان مسئول هستیم اظهار داشت: ۴۰ سال تجربه بس است لذا باید به آنچه آرمان های انقلاب است به حق جویی و حقیقت جویی برگردیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: حرف اول هر کاری را نیروی انسانی عالم و توانمند می زند و علم اگر از ناحیه ایمان جهت داده نشود دنیا را به فساد می کشاند.
وی نیروی انسانی بدون ایمان را مانند زهر دانست و گفت: در دنیا افراد با علم بدون ایمان بلاهای زیادی سر بشر آورده اند.
امام جمعه بیرجند افزود: اکنون بهترین فرصت ها را داریم و نباید از دور نگاه کنیم تا دشمن از پشت مرزها به ما روحیه یاس تلقین کند بلکه وظیفه داریم از فرصت هایی که در اختیار ماست به درستی استفاده و راه را برای کسانی که زمینه رشد دارند، فراهم کنیم.
وی بیان کرد: استان خراسان جنوبی به نسبت جمعیت کم اما دارای استعدادی مستعد است همچنین از گذشته تاکنون به لحاظ علم و فرهنگ غنی ولی با فقر و مشکلات دست و پنجه نرم می کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه علم و فرهنگ باید هدفمند باشد گفت: دانشجویان باید مشکلات خود، جامعه و کشور را در سطح بین الملل و وسیع حل کنند و گرنه درس بخوانند و مسئولان آنها را کنار بگذارند جز عقده برای جوانان چیزی نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: حرف اول و آخر هر کشوری برای اینکه به رشد و توسعه برسد، نیروی انسانی آن است و خداوند ذخایری را در زمین آفریده است تا انسان از آن بهره برداری کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همه باید به این فکر برگردیم که امانتدار شهدا، خدا و مردم هستیم.
وی اظهار داشت: در برخی کشورهای عربی وجود نعمت های الهی به دلیل نبود انسان های شایسته وبال جان مردم شده است، برعکس برخی کشورها ممکن است هیچ نداشته باشند اما نیروی انسانی مدیر و مدبر در بخش های مختلف سبب توسعه و رشد آنها شده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امروز (دوشنبه) برای بازدید از طرح ها و واحدهای علمی و دانش بنیان به خراسان جنوبی سفر کرد و بدو ورود مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.
«سورنا ستاری» در این سفر از شرکت های مرکز رشد واحدهای فناور قاین و شرکت دانش بنیان تروند زعفران شهرستان قاینات، شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، شرکت کشت بافت خاوران خوسف و دو شرکت فعال دانش بنیان صنعتی دیگر بازدید کرد.
افتتاح و بازدید از مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند و شرکت در نشست شورای اداری استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بیرجند بود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله