جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با حضور مدیران و نمایندگان تام الاختیار دستگاه های اجرایی استان و نمایندگان شرکت های همکاری بین المللیCITIC و گروه صنعتی محیط زیست Detang از کشور چین برگزار گردید.
در این جلسه آقای جعفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به معرفی دو شرکت چینی و فعالیت های آنها در کشور پرداخت و گفت: سرمایه گذاران حاضر نمایندگان دو شرکت بزرگ چینی در ایران هستند که شرکت همکاری های بین المللیCITIC یکی از بزرگترین شرکت هایی است که در کشور چین فعالیت دارد. وی ادامه داد: این شرکت آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ انتقال آب، راه آهن و نیروگاه های بادی اعلام کرده است که در این جلسه با طرح این پروژه ها برای آن تصمیم گیری می شود.
در ادامه جلسه پروژه های انتقال آب از دریای عمان، راه آهن زاهدان ـ بیرجند و اتصال به راه آهن سراسری مشهد ـ بافق، پروژه های احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان های استان از جمله قاین، فردوس و سربیشه، پروژه مدیریت سیلاب و ساماندهی و افزایش بهره وری در منابع آب و احداث نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی و روش اجرای پروژه ها توسط مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط برای سرمایه گذاران تشریح شد.
نماینده شرکت همکاری های بین المللی CITIC ضمن ابراز علاقمندی به اجرای پروژه های پروژه های راه آهن، انتقال آب و تصفیه خانه فاضلاب، عنوان نمود: اگر مسئولان بتوانند این پروژه را به لیست پروژه های تفاهم بین ایران و چین وارد کنند، آماده انعقاد قرارداد به منظور سرمایه گذاری و اجرای این پروژه ها به روش EPCF یا BOT هستیم.
در این جلسه مقرر شد به منظور بررسی روش اجرای پروژه ها، اخذ مجوزها و تضامین دولتی و ارائه اطلاعات تکمیلی، جلساتی در وزارت راه و شهرسازی و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار گردد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله