گویی در و گوهر برای گوهر نشناسان  بی علم و عمل  چونان سنگی خارا در بیابانست . این روزها  زمزمه ی  پرفسور گنجی هست و اقدامات و تاثیرات ایشان برای کشور و خراسان جنوبی .

نمی دانم مسئولین  ما در قبال این بزرگ مرد علم و فرهنگ این استان چه کرده اند؟ وعده هایی که عملی نشده است یا صرفا در حد یه نمایش تبلیغاتی برای خودنمایی مسئولین در قبال شخصیت فرهیخته ی این بزرگ مرد اتفاق افتاد است . گویی نه شوارای شهر بیرجند و نه شهرداری، نه شواری فرهنگ عمومی، به جز افتخار کردن به این بزرگ مرد عرصه علم،  کاری دیگری نکرده اند و صرفا مصوبات بی عملی را بر روی کاغذ آورده اند یا صرف کلنگ زنی  به عناوین مختلف در مورد فرهنگسرا و امثالهم  را در قبال این چهره ماندگار انجام داده اند که بیشتر آن هم بی حاصل و ابتر مانده است .

این روزها، گویی بزرگی آدم هایی چون ایشان تابلوی تفاخر مدیران در عرصه های مختلف مدیریتی است  که به اندیشه و تفکر ایشان کاری ندارند و قدم های ناچیزی را که برداشته اند صرفا برای خبرسازی بوده ولاغیر. کجاست بنیاد فعال یا فرهنگسرای فعال این چهره ماندگار؟  کجاست المان نصب شده یا اجرا شده بر مرقد این بزرگمرد عرصه علم؟  یا کجاست میدانی به نام او و یا حمایت مجدد از چاپ دوباره تالیفات این مرد بزرگ و .. ..

گویی باز باید صبر کنیم تا شهرداری جدید، شورای شهر جدید، شورای فرهنگ عمومی جدید یا مدیری جدید  بیاید تا برای فخرفروشی و تز روشنفکری خود و مجموعه خود، گامی در جهت تسهیل این امور بردارد .کی می خواهیم از خواب چندین ساله در قبال بزرگان فرهنگ و هنر و ادب و علم این استان برخیزیم؟ تا کی باید حکیم نزاری ها،  فروزانفرها ،  فرزان ها ، سعیدی ها ، تهامی ها، عبدالعلی ها  و بسیار بزرگان دیگر در جای جای این استان  و دیار، ناشناخته بمانند. تا کی بر اثر این سیستم مدیریتی حاکم بر موسسات ،ادارات  دولتی و غیر دولتی، باید صبر کرد تا شخصیت این علما برای جوانان این مرز بوم شناخته  و الگو برای این نسل بشود .. گویی همه چیز مدیران در این عرصه، رو به پوپولیست گرایی رفته است و خود ندانسته در حذف  این اندیشمندان از اذهان جامعه قدم بر میدارند.

 وای بر سکوت این روزها که حاکم بر اندیشه ی سرما زده ی مدیران  استان در قبال این بزرگان است

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله