مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای ماه جاری مقدمات برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در استان آغاز شد و این طرح ابتدا به صورت پایلوت در شهرستان بشرویه اجرا می شود.

علی اربابی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: نسخه الکترونیک کمک شایانی به هدایت درست منابع می کند و در دستور کار بیمه سلامت است.
وی گفت: پرداختی های سازمان بیمه سلامت به موسسه های طرف قرارداد به روز شده است و مطالبات موسسه های طرف قرارداد به مبلغ بیش از ۸۰ میلیارد تومان تا پایان شهریورماه امسال تسویه شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی بیان کرد: با حمایت مقام معظم رهبری و استفاده از صندوق توسعه ملی مطالبات باقی مانده موسسه های طرف قرارداد بیمه سلامت در سال گذشته به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان نیز امسال تسویه شد.
وی ادامه داد: اکنون مطالبات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا پایان شهریور ماه و ۷۰ درصد طلب مهر و آبان ماه پرداخت شده است.
اربابی گفت: همچنین مطالبه مطب های پزشکان از بیمه سلامت تا پایان شهریور و داروخانه ها تا پایان آبان ماه امسال تسویه شده است.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان سال حدود ۴۰ میلیارد تومان دیگر به مطالبات موسسه های طرف قرارداد بیمه سلامت استان افزوده شود که بعد از دریافت اسناد به صورت نرمال پرداخت خواهد شد.
اربابی از نظم مالی در تخصیص و بهینه سازی منابع و مصارف خبر داد و افزود: این اقدام سبب شد علاوه بر کاهش هزینه از جیب مردم، از پرت منابع نیز جلوگیری شود.
وی گفت: امسال با به روز شدن پرداخت مطالبات موسسه های طرف قرارداد و سایر برنامه ها سال پر توفیقی برای این سازمان بود که امید است سال آینده نیز با پرداخت به موقع مطالبات در راستای خدمات رسانی مطلوب به مردم تلاش کنیم.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از کاهش ۱۵ درصدی هزینه ها و مصارف در سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی بوده که هیچ کس از دریافت خدمات محروم نشده و از این طریق از خدمات القایی و فاقد نیاز مردم نیز جلوگیری شده است.
وی اضافه کرد: بیش از ۱۳ سال است که نظام ارجاع به صورت کاغذی و دستی در حال اجرا است اما نرم افزار مربوط به نظام ارجاع الکترونیک طراحی شده است.
وی گفت: با همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی این طرح ابتدا به صورت پایلوت در شهرستان سرایان اجرا شود و بعد از بررسی مشکلات و رفع نقاط ضعف در سطح استان نیز اجرا خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله