مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: نرخ بیکاری خراسان جنوبی در اسفندماه سال گذشته نیز ۸.۵ درصد بوده است.

عباس رکنی، امروز ۴ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نرخ بیکاری کشور در سال ۹۶ حدود ۱۱.۹ درصد بوده اما در خراسان جنوبی نرخ بیکاری ۱۱.۵ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری خراسان جنوبی در سال گذشته نیز ۸.۵ درصد بوده است، گفت: خراسان جنوبی در جذب اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار جز پنج استان برتر کشور بوده و این تسهیلات در کاهش نرخ بیکاری موثر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: همچنین تعداد دادخواست‌های ارائه شده در سال میزان ۶۳۲ مورد بوده اما در سال ۹۷ این آمار به ۵۱۸ دادخواست رسیده و با کاهش ۱۸ درصدی در این زمینه روبرو بودیم.

رکنی تصریح کرد: تعداد جویندگان کار ثبت نام شده در کاریابی‌های استان طی سال گذشته ۳۲۳۳ نفر بودند و تعداد فرصت‌های شغلی به کاریابی‌ها نیز ۴۱۷۰ فرصت شغلی بوده و ۱۴۵۹ نفر در این مدت از طریق کاریابی‌ها به کار گمارده شدند.

وی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان اجباری در سال ۹۶ بیش از ۷۴۰۰ نفر بوده که این میزان در سال گذشته به ۷۷ هزار و ۲۳۸ نفر رسیده و چهار درصد رشد داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۷۰ کارگر در طرح کارورزی شرکت کردند که از این تعداد ۱۵۱ نفر در همان واحدهای تولیدی ادامه کار دادند.

رکنی با بیان اینکه خراسان جنوبی در طرح کارورزی رتبه پنجم و در طرح مهارت آموزی رتبه دوم کشور داشته است، اظهار کرد: در سال گذشته ۲۲۵۴ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده و از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مشاغل خانگی طرح وجود داشته است.

وی با بیان اینکه ۸۵۸۲ تعاونی فعال با احتساب سهام عدالت در استان است، افزود: همچنین در سال گذشته ۵۱ فقره حادثه ساختمانی و چهار فقره حادثه فوتی وجود داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان، خاطرنشان کرد: همایش بزرگداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت کار، مراسم جشن و تجلیل از کارگران، کارفرمایان و کارآفرینان برتر، کویرنوردی، جشن بزرگ خانوادگی کارگران، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، یادواره شهدای کارگر شهرستان قاین، گردهمایی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، آیین تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحد نمونه استان و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله این برنامه‌ها است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله