معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: گردش مالی صادرات زعفران در جهان ۹ میلیارد دلار است این در حالی است که صادرات در ایران به حدود ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد لذا باید جلوگیری از خام فروشی زعفران در اولویت باشد.

سورنا ستاری، امروز ۱۷ دی در حاشیه بازدید از شرکت تروند زعفران قاین اظهار کرد: پتانسیل‌های خوبی در مرکز رشد واحدهای فناور قاین وجود دارد که باید برای تقویت زیرساخت‌های آن کمک کرد.

وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان خوبی در این استان مانند شرکت تروند زعفران در حال فعالیت هستند و اگر ما بخواهیم توسعه‌ای در شهرستان‌های محروم داشته باشیم باید از پتانسیل‌های داخل استان استفاده کنیم.

  معاون علمی و فناوری رییس جمهور افزود: نیروی انسانی از سرمایه‌های بزرگ استان است و درصد نیروهای تحصیل کرده در استان و ظرفیت‌های طبیعی آن بالا است.

ستاری بیان کرد: ترنول صادرات زعفران در جهان ۹ میلیارد دلار است این در حالی است که صادرات در ایران به حدود ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد لذا باید جلوگیری از خام فروشی زعفران در اولویت باشد.

وی  با بیان اینکه ظرفیت‌های استان فوق‌العاده است، یادآور شد: باید بتوانیم از این پتانسیل‌های درونی استان درست استفاده و محصولات دانش بنیان را تولید کنیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله