وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای فرآوری برخی محصولات کشاورزی مانند زرشک و عناب مشکل داریم که نیاز است شرکت‌های دانش بنیان در این خصوص ورود پیدا کنند.

 محمود حجتی، امروز، در حاشیه بازدید خارشتر خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه محصول اصلی خراسان جنوبی زرشک، زعفران و عناب است که در حال گسترش است.

وی ادامه داد: در زمینه فرآوری و بازاریابی زرشک و عناب نیاز به کار بیشتری وجود دارد که امید داریم بتوانیم با تلاش، نیاز بازارهای جهانی را به این دو محصول برطرف کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: برای فرآوری و تهیه اکسیر برخی محصولات کشاورزی مشکل داریم که نیاز است شرکت‌های دانش بنیان در این خصوص ورود پیدا کنند.

حجتی تصریح کرد: در حال حاضر بازارهای جهانی متقاضی زعفران ایران هستند که امیدواریم با انجام کاری مشترک، محصولات خراسان جنوبی را به دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه خارشتر گیاهی دارای پروتئین و سازگار با اقلیم و طبیعت کویری است، افزود: خارشتر به صورت کنسانتره در اختیار احشام قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر با تلاش جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، این گیاه برای نخستین بار در این استان کشت شد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بر اساس برآورد انجام شده در حال حاضر حدود هفت تن خارشتر در هکتار به صورت مکانیزه برداشت می‌شود که با توجه به محدودیت علوفه‌ای که وجود دارد، این امر می‌تواند بخشی از نیاز علوفه‌ای را تامین کند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله