استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به ورزش در بعد حرفه‌ای و قهرمانی نیز دارای رویکردهای مثبت در جامعه است و خراسان جنوبی در عرصه ورزش قهرمانی جزو استان‌های پیشتاز کشور است.

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در همایش تجلیل از قهرمانان، ورزشکاران و مدال آوران خراسان جنوبی افزود: ورزش قهرمانی یکی از ارکان مهم توسعه ورزش در کشور است.

وی ادامه داد: توسعه ورزش قهرمانی در هر کشور پیش زمینه کسب موفقیت در رقابت‌های جهانی و المپیک، و موفقیت بین المللی برای ورزشکاران تقویت کننده وجهه و اعتبار کشور در سطح جهانی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با ورزش قهرمانی فرمودند؛ نشان دادن مظهر معنویت در سکوهای قهرمانی معرف استقامت ملت ایران است، همچنین به گفته ایشان، منش و رفتار ورزشکار بعد از قهرمانی معرف فرهنگ، شخصیت ملی و استقامت معنوی ملت ایران است.

وی عنوان کرد: پیروزی‌های قهرمانان ورزشی در به وجود آوردن احساس افتخار ملی در مردم، استقامت معنوی ورزشکاران و قهرمانان با حفظ و ترویج ارزش‌ها و شعائر دینی در مقابل دیدگان میلیون‌ها انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معتمدیان یادآور شد: ایجاد روحیه افتخار ملی در جامعه زمینه ساز حرکت به سوی افتخارات بزرگ و قهرمانی است.

وی تصریح کرد: امروزه نگاه به ورزش متفاوت از گذشته و پرداختن به آن با انگیزه‌هایی جز گذراندن اوقات فراغت انجام می‌شود چراکه توجه به ورزش و توسعه فرهنگ ورزشی در زندگی فردی و اجتماعی و سلامت جسم و روح همه تأثیرگذار است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: صاحبنظران حوزه ورزش و سلامت از ورزش به عنوان انگیزشی، پیشگیری و یکی از عوامل اصلی درمانی در حوزه‌های مختلف یاد می‌کنند که هم در ارتقای سلامت فردی و هم اجتماعی و گسترش نشاط عمومی جامعه نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه بدون تردید ورزش یکی از مسائل مهم جامعه بشمار می‌آید عنوان کرد: در دین اسلام نیز به ورزش و نقش آفرینی آن در تذهیب نفس اشاره شده است به دیده احترام نگریسته شده است.

معتمدیان ادامه داد: همچنین در آیات و احادیث بزرگان به رشته‌های ورزشی خاصی توصیه کرده‌اند چون ورزش می‌تواند انسان را در رسیدن به کمال یاری برساند.

وی اظهار داشت: امروزه با توجه به ماشینی شدن اغلب امور و کاهش فعالیت‌های زندگی ضرورت ورزش در تأمین سلامت جسمانی بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در بعد جسمانی ورزش باعث افزایش توانایی‌های جسمی و روحی، شجاعت، و سلامت و وسیله‌ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است همچنین در بعد روانی یکی از نتایج مهم ورزش، نشاط و شادابی، تعادل روحی و روانی و افزایش اعتماد به نفس است.

وی افزود: ورزشکاران موفق با اعتماد به نفس بالا، خودساخته و مقاوم در برابر مشکلات هستند که سرمایه ارزشمندی برای جامعه محسوب می‌شوند همچنین در بعد اجتماعی ورزش باعث گسترش حس تعامل، تفاهم، یکرنگی و روحیه جمعی می‌شود.

معتمدیان بیان کرد: حوزه ورزش و جوانان یکی از سازگارترین و اساسی‌ترین بخش‌ها در بستر فرهنگی کشور است چون می‌تواند موجب نشاط و تحرک در جامعه شده و افراد را به نقش آفرینی اجتماعی مؤثر ترغیب و از بسیاری ناهنجاری‌ها جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: با عنایت به الگوپذیری جامعه از ورزشکاران که اغلب جوانان هستند تأثیر این حوزه در فرهنگ سازی در جامعه بیشتر نمود پیدا کرده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ورزش در دو سطح همگانی و حرفه‌ای باید مورد توجه واقع شود یادآور شد: ورزش در حیطه همگانی در سطوح مختلف به ویژه برای دانشجویان، دانش آموزان، بانوان، جانبازان و ایثارگران باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: کسب پیروزی‌ها و مدال‌های افتخارآفرین توسط فرزندان این استان در مسابقات های ملی و بین المللی که غیرتمندانه حضور یافته و موجب برافراشته شدن پرچم پرافتخار ایران اسلامی در میادین جهانی شدند و همچنین قهرمانان ملی که در سطح کشور نام خطه قهرمان پرور خراسان جنوبی را طنین انداز کرده‌اند موجب افتخار مردم، مسئولان و هم استانی‌ها شد.

معتمدیان یادآور شد: بدون تردید کسب این افتخارات ارزشمند برای استان مستعد و نخبه پرور خراسان جنوبی پس از الطاف الهی مرهون زحمات و تلاش‌های بی شائبه ورزشکاران و قهرمانان، مدیریت و برنامه ریزی مسئولان حوزه ورزش و جوانان استان، حمایت خیران، همکاری و همیاری هیأت‌های ورزشی و خدمات مربیان، داوران و از همه مهمتر همراهی و همکاری خانواده‌های جامعه ورزشکاران است.

وی به فعالیت ۴۸ هیأت ورزشی در مرکز استان و ۴۱۸ هیأت ورزشی در سطح شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: حضور نخستین مسافر المپیک در سال ۲۰۲۰ توکیو از استان، کسب عنوان بهترین استان در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور، کسب نخستین تعداد پروژه‌های ورزشی خیرساز ورزشی در کشور و رتبه دوم توسعه ورزش روستایی، مقام پنجم ورزش همگانی و مقام اول در حوزه پژوهش جزو افتخاراتی است که به همت ورزشکاران و خادمان ورزش استان در سطح کشور رقم زده است.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تبریک و خداقوت به همه ورزشکاران خراسان جنوبی برای این فرزندان غیور و سربلند استان آرزوی موفقیت و توفیق در همه عرصه‌های زندگی و برای همه فعالان و دست اندرکاران آرزوی توفیق خدمت در جامعه فرهیختگان ورزشکار کرد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ دست اندرکاران و برنامه ریزان عرصه ورزش استان با استفاده از همه توان و ظرفیت‌های ملی و استانی با فراهم کردن زیرساخت‌های ورزشی در سراسر استان به ویژه شهرستان‌های کمتر توسعه یافته و اعتلای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های ورزشی، حمایت از ورزشکاران و اشاعه فرهنگ ورزش همگانی برای ارتقا و توسعه فرهنگ و اخلاق ورزشکاری در سطوح مختلف تلاش کرده و در شکل گیری جامعه‌ای ورزشی قهرمان پرور و اخلاق محور سربلند باشند و با پرورش قهرمانان پهلوان منش نام ایران و ایرانی و مردم شریف و ولایتمدار خراسان جنوبی را در سراسر جهان را سرافراز کنند.

در این مراسم ۶۵۰ نفر از ورزشکاران، افتخارآفرینان، مدال آوران و قهرمانان خراسان جنوبی تجلیل و قدردانی شدند.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله