محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری خبر و هنر با بیان سابقه تاریخی ، فرهنگی، مذهبی شهرستان خوسف با داشتن امام زاده ها و بقاع متبرکه و بزرگان دینی و فرهنگی همچون خاندان محترم و معزز آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه استان و آیت الله عبادی  امام جمعه فقید شهر مشهد مقدس، شاعرنام  آشناو حماسه سرای بزرگ دینی  ابن حسام  خوسفی ،  دکتر شکوهی اولین وزیرآموزش و پرورش کشور  از این شهرستان دارای سابقه بسیار طولانی فرهنگی و مذهبی  می باشد.
شفیعی با اشاره به توسعه زیرساخت های گردشگران در شهرستان خوسف یادآور شدحفظ هویت دینی و فرهنگی شهرستان یکی از اولویت ها دستگاه های اجرایی می باشد.
فرماندار خوسف با بیان اینکه در نوروز ۹۷ با اقدامات صورت پذیرفته میزان گردشگران بازدید کننده از جاذبه های گردشگری شهرستان نسبت به سال قبل از آن حدود دو برابر  افزایش پیدا کرد و با اقداماتی که در سالجاری انجام شده در نوروز ۹۸ تحول خاصی در شهرستان رقم خواهد خورد.
محمد شفیعی اظهار داشت: در سالجاری کمپ عشایری در منطقه گواب به بهره برداری خواهد رسید که هم امکان استقرار گردشگران و همچنین استقرار بازارچه صنایع دستی و محصولات کشاورزی از اقصی نقاط استان در آن فراهم شده است.
وی با بیان اینکه آرامگاه ابن حسام خوسفی یکی دیگر از حاذبه های گردشگری شهرستان می باشد افزود: برنامه بسیار خوبی همچون خاوران نامه خوانی از کتاب های منظوم این شاعر نامی در ایام عید در این مکان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: دهکده گردشگری و توریستی خوسف که در سال گذشته به بهره برداری رسید که امکان تجربه زندگی روستایی را فراهم کرده است از دیگر نقاط گردشگر پذیر شهرستان می باشد که در ایام عید پذیرای گردشگران نوروزی می باشد.
فرماندار خوسف اظهار داشت: از نظر گردشگری مذهبی نیز شهرستان دارای ظرفیت های بالقوه ای می باشد که میتوان به مجتمع فرهنگی و مذهبی بلنجیر، مزار شاه سلیمان علی(ع)، مزار حضرت ابوالقاسم(ع) روستای نصرآباد اشاره کرد.
فرماندار خوسف با اشاره به ظرفیت گردشگری ورزشی در معرفی جاذبه های گردشگری و معرفی آنها برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان در ایام عید پیش بینی شده است.
شفیعی از پیگیری راه اندازی مجتمع گردشگری در دق و کویراکبرآباد خبر داد و افزود: در کارگروه ملی تسهیلات اشتغالزایی روستایی این طرح مطرح خواهد شد و امیدواریم هر چه سریعتر این تسهیلات پرداخت شود تا بتوانیم زمینه اسکان و پذیرایی از گردشگری در نزدیکترین کویر به مرکز استان فراهم شود.
فرماندار خوسف ادامه داد: خوسف با همه این ظرفیت های گردشگری میتواند به عنوان قطب گردشگر پذیر استان تبدیل شود که با این هدف اقدامات گسترده ای در شهرستان شروع شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به شغل بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان که  کشاورزی و دامداری است و از طرفی با خشکسالیهای چندین ساله درآمد این قشر را بسیار کاهش داده است که با ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان گردشگری یکی از بهترین و کارآمدترین راه ها جهت ایجاد اشتغالزایی در خوسف می باشد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله