مدیر حفاظت محیط زیست درمیان گفت: براساس سرشماری زمستانه امسال جمعیت قوچ اوریال در منطقه حفاظت شده درمیان افزایش یافته است.

صرالدین خاشی  گفت  بر اساس این سرشماری یک هزار و ۳۰۴ راس قوچ و میش وحشی در منطقه حفاظت شده درمیان سرشماری شده که از این تعداد ۵۲۰ راس قوچ اوریال است.
وی ادامه داد: سال گذشته یک هزار و ۱۴۶راس قوچ و میش در این منطقه سرشماری شده است.
مدیر حفاظت محیط زیست درمیان یادآور شد: سرشماری زمستانه حیات وحش ۱۲ و ۱۳دیماه به مدت ۲ روز انجام شد که روش سرشماری به صورت مشاهده مستقیم و پیمایشی بود.
وی عنوان کرد: در این سرشماری ۲۱ گروه خودرویی، موتوری و پیاده از اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان های زیرکوه، سربیشه، نهبندان و درمیان سرشماری حیات وحش را انجام دادند.
خاشی اظهار داشت: منطقه حفاظت شده درمیان به دلیل وجود گونه منحصر به فرد قوچ اوریال شهرت جهانی دارد، وجود این حیوان باعث شده است تا مطالعه و تحقیقات ویژه ای برای خاص بودن این گونه جانوری نسبت به گونه های دیگر در کشور انجام شود.
وی بیان کرد: قوچ اوریال هیبرید درمیان در جهان بی نظیر است و این گونه جانوری حاصل جفت گیری قوچ اوریال افغانستان با قوچ اوریال بومی منطقه است.
منطقه حفاظت شده درمیان در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان قرار دارد و دارای جاذبه های طبیعی و زیست محیطی منحصر به فردی است که برای جذب گردشگر علاوه بر معرفی بیشتر، نیازمند حمایت مسئولان است.
منطقه یاد شده با مصوبه شماره ۲۸۴ شورای عالی محیط زیست در ۱۲ بهمن ۱۳۸۶با وسعت ۸۴ هزار و ۳۹ هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.
این منطقه از گذشته های دور به دلیل دارا بودن قابلیت های فراوان بویژه وجود گله های قوچ و میش مطرح بوده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله