مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: مطالبات بیمه سلامت به بخش خصوصی خراسان جنوبی پرداخت شده است.

 دکتر علی اربابی، امروز(۲۴ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هر ساله از ۲۷ مهرماه تا سوم آبان ماه به عنوان هفته بیمه سلامت نام گذاری شده است.

وی تصریح کرد: در سال ۷۳ قانون بیمه همگانی سازمان بیمه خدمات درمانی در کشور از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که متعاقب آن سازمان بیمه خدمات درمانی در کشور تشکیل شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: این سازمان به لحاظ عملکردی که داشته توسعه یافت و روز به روز بر جمعیت بیمه شده آن اضافه شده است.

اربابی تصریح کرد: در ۲۲ مرداد ۹۱ سازمان بیمه خدمات درمانی تغییر نام داد و جمعیت تحت پوشش آن با تشکیل صندوق بیمه همگانی و بیمه کردن افراد فاقد بیمه افزایش یافت به طوری که جمعیت تحت پوشش سازمان خدمات درمانی از ۶ میلیون نفر در کشور به بیش از ۴۰ میلیون نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه سلامت مردم موضوع با اهمیتی است و مردم باید به سلامت خود توجه داشته باشند، ادامه داد: ایجاد عدالت در سلامت، خرید راهبردی خدمات و ارائه بهترین خدمت با بهترین کیفیت برای جامعه هدف یکی از اهداف سازمانه بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این امر به تنهایی توسط یک سازمان جواب نمی‌دهد بلکه مردم و بیمه شدگان در افزایش این کیفیت نقش کلیدی دارند.

اربابی با اشاره به برنامه‌های سازمان بیمه سلامت در این هفته، اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار خراسان جنوبی، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت، بازدید از مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت، برگزاری مسابقات فرهنگی مرتبط با بیمه سلامت برای دانش‌آموزان و انجام ویزیت رایگان در حاشیه نمازجمعه بیرجند از جمله برنامه‌های هفته بیمه سلامت در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به عناوین هفته بیمه سلامت، افزود: ۲۷ مهر به عنوان بیمه سلامت، توانمندسازی و ترویج فرهنگ عمومی، ۲۸ مهر به عنوان بیمه سلامت، سازمان الکترونیک و هوشمندسازی، ۲۹ مهر به عنوان بیمه سلامت، سطح بندی و نظام ارجاع، ۳۰ مهر به عنوان بیمه سلامت، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان، یکم آبان به عنوان بیمه سلامت، حقوق شهروندی و مشتری‌مداری، دوم آبان به عنوان بیمه سلامت، تجمیع منابع و خرید راهبردی و سوم آبان به عنوان بیمه سلامت، مشارکت‌های همگانی و شرکای کاری نام‌گذاری شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: فرهنگ عمومی سلامت باید ترویج پیدا کند و مردم شناخت از بیمه و صیانت از منابع بیمه داشته باشند تا بهترین خدمات را دریافت کنند.

اربابی بیان کرد: مطالبات به دانشگاه علوم پزشکی و موسسات تابعه دانشگاه تا پایان مردادماه امسال و مطالبات به بخش خصوصی شامل پزشکان، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها تا پایان تیرماه امسال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۰ درصد هزینه‌های سازمان را کاهش دادیم، اظهار کرد: از خدمات تکراری و داروهای گران قیمت جلوگیری شده چرا که داروی گران قیمت درد مردم را درمان نمی‌کند بلکه با یک داروی ارزان قیمت نیز می‌توان درمان را انجام داد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین ۴۷۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله