صبح امروز جلسه برنامه ریزی و هماهنگی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با حضور مدیرکل، معاونین و روسای ادارات شهرستان های تابعه در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار گردید.

 

نشست برنامه ریزی و هماهنگی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار و سایت شبکه های شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به نشانیwww.creative-cities.ir تشریح شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست بر توجه به کلان پروژه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: دستگاه های اجرایی وابسته به این اداره کل استان مکمل هم هستند و در برگزاری باشکوه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در استان، این نهادها باید همکاری های همه جانبه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه باید بتوانیم ظرفیت های جدیدی را در حوزه فرهنگ و هنر استان ایجاد کنیم، اظهار داشت: انتظار من از شهرستان های استان این است که با تعامل و هم فکری با مجموعه این اداره کل، به سمت توانمندسازی بیشتر حرکت کنند و بستری حرفه ای تر در حوزه فرهنگ و هنر در استان بوجود آید و این حاصل نخواهد شد مگر با برنامه ریزی و مشورت که باید به طور مستمر انجام گیرد.

 

ناصر نبی زاده در ادامه این نشست به شرح برنامه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پرداخت و این طرح را فرصی بی همتا برشمرد و افزود: دو هفته پیش فراخوان این رویداد فرهنگی منتشر و به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان های کشور ابلاغ شده است.

وی هدف از تشکیل شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را فراهم آوردن زمینه بروز خلاقیت‌های نهفته در شهرها و مناطق مختلف کشور دانست که باید این خلاقیت‌ها پویا شوند و در قالب این برنامه، هنرها و ظرفیت‌های هنری برای رونق کسب و کار فراهم شود.

ناصر نبی زاده از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان خواست از طریق مذاکره و هم‌افزایی با دیگر نهادها و سازمان‌های شهرستانی من جمله حوزه مدیریت شهری ،دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را در شهرستان ها ایجاد کنند تا بتوانند از ظرفیت‌های انجمن‌ها و تشکل‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای تحقق اهداف این برنامه استفاده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه هر شهرستان باید سه شاخص مهم فرهنگی و هنری خود را انتخاب کند تصریح کرد:با تشکیل دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در مراکز استان‌ها، طرح‌ها و ایده‌ها در مرحله‌ی نخست در سطح استان داوری می‌شود، پس از داوری آثار اولیه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، آثار به دبیرخانه مرکزی ارسال و براساس ضوابط و شرایط تعیین شده در فراخوان، آثار بررسی و شهرهای خلاق حوزه های مختلف انتخاب خواهد شد.

در ادامه این نشست ضمن تشریح کامل این طرح توسط معاونت امور هنری و سینمایی ابن اداره کل و مسئول دبیرخانه این طرح هر یک از روسای شهرستان های تابعه به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله